4 największe błędy odchudzania!

Posted by | Lipiec 27, 2016 | MOTYWAACJA | 6 komentarzy

#4 BŁĘDY W ODCHUDZANIU

Poznaj

4 największe błędy odchudzania

na każdym jego etapie. Dowiesz się, jakich 4 błędów konkretnie unikać, jeśli chcesz wyjść z pułapki ciągłego odchudzania, efektu jojo i poczucia porażki. Jeśli chcesz zacząć zmieniać swoje ciało raz na zawsze. Musisz zacząć traktować to poważnie.

Dlaczego??

Ponieważ aby osiągnąć trwały, mierzalny i długofalowy efekt potrzebujesz STRATEGII DZIAŁANIA. Ale o strategii – będzie kurs on-line 🙂 Natomiast teraz dowiesz się, od czego zacząć, albo …czego lepiej nie robić, aby skutecznie schudnąć i cieszyć się wymarzoną sylwetką (bez efektu jojo).

 

#1 BŁĄD ODCHUDZANIA

Brak jasno sprecyzowanego Celu. Jak pewnie wiesz, bądź słyszałaś wielokrotnie cel musi być SMART. Natomiast bardzo często zdarza się, że Kobiety przychodzące do mnie na konsultacje, tak naprawdę …same nie wiedzą czego chcą. Często słyszę: „chcę się wyrzeźbić, ale nie chcę mieć mięśni”, „chcę schudnąć, ale nie chcę wyrobić sobie mięśni”, „chcę schudnąć tylko z brzucha”, albo „chcę schudnąć tylko z ud i pośladków”. To brzmi jak pobożne życzenia, a nie konkretny CEL, który chcesz osiągnąć. Bez sensu szukasz motywacji, jeśli sama nie wiesz, do czego chcesz się motywować. A więc ustalenie Celu, powinno być pierwszym krokiem do jego osiągnięcia.

#2 BŁĄD ODCHUDZANIA

Brak zindywidualizowanego planu Treningowego. Jest to bardzo częsty błąd. Niestety obserwując Kobiety na siłowniach, czytając mejle od Was, przeprowadzając z Wami setki rozmów – słyszę o treningach z kartki, treningach z Mel B, treningach z YT, albo innych takich. Na siłowniach najczęściej kobiety ograniczają się do maszyn Cardio, albo do strefy maszyn oporowych. Niestety, taki trening ani  nie jest efektywny, ani nie przynosi upragnionych rezultatów.

#3 BŁĄD ODCHUDZANIA

Brak indywidualnie dopasowanej diety. Dieta z gazety, z szablonu u dietetyka, dieta oparta o mierzenie kalorii (pisałam o niej tutaj) , itp… Jeśli nie znasz swojego organizmu, to na jakiej podstawie łapiesz się za diety z gazet? Masz zupełnie inne potrzeby niż Twoja koleżanka, to dlaczego korzystasz z jej planu? Jest jasne, że to nie zadziała. Przynajmniej nie na dłuższą metę. Jeśli po kilku dniach diety u dietetyka, rzucasz się na serek danio, albo zjadasz kilogram owoców – to błąd. Przechodzisz na dietę, a  potem …tęsknisz za jedzeniem, którego sobie odmawiasz? To znak, że dieta jest źle zbilansowana. Trzeba również pamiętać, iż niemożliwe jest zmienić dietę z dnia na dzień. To powinna być cała strategia działania. Inaczej, robiąc to co do tej pory, będziesz osiągać dokładnie te same rezultaty.

 

#4 BŁĄD ODCHUDZANIA

Negatywne przekonania nt odchudzania. Przekonania te biorą się najczęściej z przeszłych doświadczeń. Jednak doświadczenia te były spowodowane dwoma podstawowymi powodami:

– nie miałaś wtedy strategii skutecznego działania 
– działałaś po omacku.

Stosowałaś nieefektywne treningi, nieefektywną dietę, nie miałaś długoterminowego planu, jasno określonego celu. To doprowadziło do porażki, braku efektów bądź efektu jojo. Kilka takich prób, kilka razy się poddałaś, więc masz negatywne przekonania i jesteś zniechęcona do tego, by zabrać się do kolejnej próby odchudzania. Albo nie wierzysz w to, że w końcu Ci się uda… Te przekonania mogą Cię sabotować na Twojej drodze do sylwetki marzeń. Świadomość tego, to już KROK DO ZMIANY. Dlatego strategia skutecznego odchudzania powinno zawierać elementy zmiany nastawienia.

Dodam jeszcze, że tu jest wyzwanie i pole do popisu, ponieważ to właśnie nad głową najczęściej trzeba pracować:


– aby wyrobić poprawne nawyki żywieniowe,
– aby przestać sobie odpuszczać,
– aby działać skutecznie i konsekwentnie, bo takie właśnie działanie buduje pewność siebie i swojej skuteczności w działaniu, a także budują dyscyplinę,

Poza tym, wszystkie te błędy łączy jeden wspólny mianownik: DZIAŁANIE PO OMACKU.  Jest to jedna z najgorszych strategii. Działanie z doskoku. Z mojego potężnego doświadczenia trenerskiego wynika, że to zawsze prowadzi do porażki, zniechęcenia i braku efektów.

A więc czekaj na mój kurs, z którego dowiesz się, jaką dokładnie strategię objąć. Wskażę tam same  konkrety:

– konkretne ćwiczenia,
– jak ustalić Cel, który osiągniesz
– konkretne strategie dietetyczne,
– przykładowe narzędzia zmiany przekonań

Jeśli spodobał Ci się ten wpis, to proszę bardzo udostępnij go w social media, wyślij mejlem do koleżanki, bądź zalajkuj. Ciebie to nic nie kosztuje, a wpis może dotrzeć do osób, które tego bardzo potrzebują 🙂 W ten sposób pomożesz im, nawet jeśli nigdy się o tym nie dowiesz. Z góry dziękuję Ci.

[getall-widget id=”539″]

About Emilia Warakomska

  • Aga24

    A ja tam lubię korzystać z pomocy blogerów, a tutaj widać bardzo bogate doświadczenie i wiedzę profesjonalistki

  • Anna

    Ja często szukam porad innych na temat odchudzania, ale ten wpis bardzo dużo rozjaśnia w sposobie myślenia o odchudzaniu

  • Justyna

    Tyle błędów, a ja popełniałam je wszystkie eh 🙁

  • Kinga Zielińska

    ja dodałabym jeszcze kilka innych błędów, np. myślenie, że nafaszerowanie się suple jest super opcją i w że dzięki temu możemy szybko schudnąć. Sieć roi się od info tego typu http://rzezbaimasa.pl/?q=node/3 i efekt jest taki, ze wielu nie chce się poczekać, albo przykładać do treningu, bo przecież łatwiej jest najeść się różnych dziwnych substancji i efekt mieć „już, zaraz”.

  • Idealna sylwetka to zawsze wypadkowa regularnego treningu oraz zbilansowanej diety. Samymi ćwiczeniami nie osiągniemy zamierzonego efektu.

    • Paweł, artykuł który komentujesz nie sugeruje, że jest inaczej. Wystarczy przeczytać kilka artykuły na moim Blogu, aby być w temacie. Pozdrawiam i dzięki za komentarz.