Co wpływa na sukces w odchudzaniu

Posted by | Listopad 26, 2013 | MOTYWAACJA | 4 Comments

Co wpływa na sukces w odchudzaniu, w dążeniu do świetnej sylwetki?? Napewno nie jeden raz słyszałaś/eś, że jest to dobrze zbilansowana dieta oraz trening. Dlaczego napisałam dieta na pierwszym miejscu?? Ano dlatego, że bez właściwej diety, treningi nie przyniosą oczekiwanego rezultatu, albo będzie on o wiele gorszy niż mógłby być. Łatwiej powiedzieć trudniej zrobić, co? Sęk w tym, że jest to tylko część informacji, bo wokół tego tematu krąży jeszcze wiele wiele czynników, które wpływają na Twój sukces. Więc o tym najważniejszym dowiesz się czytając do końca ten artykuł.

Dieta jest maksymalnie ważnym wsparciem dla treningu. Dieta może Cie albo przybliżyć albo oddalić od Twojego celu. Uwaga – Dieta to nie jest głodówka. Nie pomyl tych dwóch rzeczy. Dobra dieta to zdrowe nawyki żywieniowe. Tak w skrócie. Jeśli czytasz mojego bloga regularnie to już to wiesz. Więc nie będę się w to zagłębiać, bo chcę przeprowadzić Cię w tym temacie o krok dalej. Jeśli nie wiesz – poczytaj wcześniejsze wpisy, bo bardzo ważne jest aby to zrozumieć :]

Strategia: pierwszy krok

Dzisiejszy wpis chcę poświęcić baaardzo ważnej rzeczy jak SAMOKONTROLA. Często rozpoczynając odchudzanie zaczynamy UNIKAĆ niezdrowej żywności, słodyczy, fast-foodów. Ponieważ wszelkie publikacje, artykuły w popularnych gazetach nam tak nakazują. Poza tym najczęściej w tych publikacjach znajdujemy wszystko to CZEGO NIE JEŚĆ na diecie, tak jakbyśmy wszyscy byli tacy sami 🙂 Ale to już temat na inny artykuł.

W 90 % publikacji czytamy: Chcesz schudnąć? unikaj słodyczy, unikaj pizzy, unikaj fast-foodów. Od tego też zaczynamy. Ta strategia jednak działa bardzo krótkometrażowo. Nie jest to zły sposób. Jednak jest dobry tylko na początku. Trzeba zacząć od czegoś. Więc to jest ten pierwszy step. Sprint, który rozpoczynamy często licząc na szybkie efekty.

To już sukces czy porażka, czyli: Pierwszy krok za mną i co dalej?

Gdy ograniczamy się do tego pierwszego stopnia, czyli UNIKANIA tzw. „złej żywności” najczęściej popełniamy porażkę. Widzimy, że ta strategia nie działa. Nie umiemy poradzić sobie z problemem, emocjami, napięciem i …w końcu się poddajemy. Nic dziwnego, że tego typu próby kończą się porażką. Często brak wsparcia osób bliskich, niesprzyjające warunki otoczenia nie pomagają nam w tym, co sobie zaplanowaliśmy.

Uwaaga!! Jest nadzieja!!

Samokontrola. Budowanie wewnętrznej siły. To następny etap po Unikaniu przetworzonej żywności. Samokontrola jest potrzeba aby zbudować DOBRY NAWYK.

Jest potrzebna aby móc powiedzieć NIE, gdy jesteś na imprezie rodzinnej, gdy mąż/żona nie chce dzielić Twojego lifestylu i na Twoich oczach pałaszuje pizzę o północy.
W takich momentach właśnie musisz umieć powiedzieć NIE.

Musisz mieć swój cel na celowniku. Musisz UMIEĆ kontrolować swoje impulsy i potrafić odmówić. Musisz nauczyć się dokonywać właściwych wyborów. A zrobisz to TYLKO i wyłącznie wtedy, gdy będziesz budować swoją siłę wewnętrzną i umiejętność odmawiania bez poczucia żalu w trudnych sytuacjach.

To jest bardzo ważne i tylko takie rozwiązanie może zadziałać na dłuższą metę!! Teraz już wiesz co wpływa na sukces w odchudzaniu. Mam nadzieję, że wyciągniesz z tego dobre wnioski dla siebie i dasz znać o efektach :]

Chcesz wiedzieć więcej?
Bądź w kontakcie, subskrybuj mojego bloga, zapisz się na listę mejlingową i bezpłatny kurs dostępny w prawym pasku bocznym (ikonka z książeczką).

About Emilia Warakomska

  • Yula

    Ważne jest też, żeby nie tracić czasu na głupie i szkodliwe diety typu dieta truskawkowa itd.

  • Kopenhaska

    Dieta truskawkowa ładnie brzmi, pierwsze słyszę 🙂 Zgadzam się z autorką, bez samokontroli każda dieta z góry skazana jest na porażkę.

  • Iza

    Bardzo podoba mi się, że potrafisz rzeczy „oczywiste” nazwać, opisać i obszernie omówić dzięki temu wszystko samo układa się w głowie i pozostaje jako konkretny cel. Wiadomo, że praca nad sobą to przede wszystkim samokantrola i dyscyplina ale dopiero jak rozłoży się to na czynniki pierwsze: z przyjaciólką czy czytająć Twój artykuł czy poświęcając kilka chwil na rozważeniu kwestii w sobie to sens dociera. I zaczyna się działać tak by były widoczne efekty a nie żeby szukać usprawiedliwień co nam tym razem przeszkodziło

  • Olga

    Samokontrola, trzymanie się wskazówek- porad i motywacja.
    Skuteczne odchudzanie może być przyjemne. Sport i zdrowe odżywianie poprawia nie tylko sylwetkę, ale również samopoczucie 🙂
    Pozdrawiam,