Czy nastawiłaś się już na sukces w odchudzaniu?

Posted by | Czerwiec 10, 2014 | MOTYWAACJA | No Comments

Cytatextra2Sukces w odchudzaniu zależy wyłącznie od Ciebie!! A dokładniej mówiąc, od Twojego NASTAWIENIA. Nie bez powodu mówi się, że boskie ciało to stan umysłu. Mówi o tym poniekąd mój obrazek (cytat) ale też możesz więcej o tym dowiedzieć się TUTAJ. Gubienie nadmiaru tłuszczu, jest to proces… długotrwały.

Oczywiście tylko wtedy, gdy naprawdę chcesz stracić tłuszcz, a nie po prostu kilogramy na wadze. Jest to zasadnicza różnica. Tutaj drogi na skróty nie ma, fizjologii człowieka NA DŁUŻSZĄ METĘ nie oszukasz. Tak, tak wiem. Sama sobie wbijam tym stwierdzeniem sztylet, gdy wszyscy dookoła chcą szybko, szybko i już teraz natychmiast. Tak, tak wiem – ja też jestem niecierpliwa, zawsze chciałam szybko i już i natychmiast i właśnie wtedy popełniałam najwięcej błędów, co potem prowadziło do frustracji.

Na szczęście są osoby, które przecierają szlaki (takie jak ja! Ha! :D). Nazywa się to TRENER – i jest to normalny zawód, taki jak Twój.

O motywacji, ale krótko

Mówi się często o motywacji, o ustanawianiu celu – i tak to wszystko jest bardzo ważne!!
Jednak to o czym często zapominamy, to to, że DUŻY CEL (długoterminowy) składa się z mniejszych. Zapominamy o tym i odpuszczamy zbyt często.

DUŻY CEL osiągniesz TYLKO WTEDY, gdy wysiłki krótkoterminowe KRÓTKIE CELE, będą systematycznie, dzień po dniu realizowane.

Gdy wysiłki krótkoterminowe będą systematycznie realizowane, wtedy nałożą się na siebie i to oznacza tylko jedno: jesteś skazana/y na SUKCES w odchudzaniu.

Wyobraź sobie domino: jeden puzel uderza o drugi puzel. I w tym procesie domino zostaje zdominowane 🙂

Weźmy to pod lupę!

Aby było Ci łatwiej zrozumieć, rozpatrzymy to na przykładzie konkretnego CELU:

„Chcę zrzucić 10 kg w ciągu 3 miesięcy”

Jest to DUŻY CEL. Aby wytrwać w takim dążeniu aż 3 miesiące – wydaje się niby długo, ale popatrz sylwester był wczoraj, a już jest czerwiec 🙂

Ustal sobie KRÓTKIE CELE

Cele krótkoterminowe związku z tym długoterminowym, to takie, które będziesz realizować każdego dnia, i nie będą one zbyt obciążające Twoich codziennych obowiązków np.:

1) Codziennie będę wchodzić po schodach zamiast jeździć windą w pracy
2) Codziennie wypiję 2 L wody
3) 3x w tygodniu zrobię trening na siłowni
4) Codziennie wieczorem przygotuję sobie posiłki do pracy
5) W weekend zrobię dłuższą trasę rowerową
6) Codziennie zrobię 30 przysiadów/pompek/podskoków itp…

Więc ZAPLANUJ każdy mały cel, gdyż KAŻDY z nich jest tak samo WAŻNY.

I… nagradzaj się za każdy sukces!!

Drobne, SYSTEMATYCZNE kroczki prowadzą do dużego celu, bez nich żaden duży cel nie jest możliwy.
Wyobraź sobie więc, że za każdym razem, gdy odpuszczasz mniejszy cel, oddalasz się od tego wielkiego.

I tu jest pies pogrzebany

Przede wszystkim musisz stawić czoła sobie i swoim małym Gremlinom, które będą Ci szeptać różne rzeczy do ucha i odwodzić od większości zadań!! To są Twoje:

– lęki,
– słabości,
– tchórzostwo,
– fochy,
– kaprysy,
– wymówki,

To są małe pieski, które musisz tresować!!

Ja wierzę głęboko w to, że UDA CI SIĘ na bank!! Tylko trzymaj się planu!!

Pozdrawiam

Emilia Warakomska
Trenerka Fitness
Be Strong & Sexy

About Emilia Warakomska