Jak najszybciej spalić tłuszcz?

Posted by | Sierpień 05, 2012 | MOTYWAACJA | 2 Comments

Otrzymuję od swoich klientów wiele pytań jak najszybciej spalić tłuszcz? Ten artykuł jest w rzeczywistości uzupełnieniem dwóch poprzednich dotyczących najlepszych ćwiczeń odchudzających oraz jak ćwiczyć żeby schudnąć.  Trening aerobowy jeśli jest uzupełnieniem treningu siłowego pomoże Ci jak najszybciej spalić tłuszcz. Trening aerobowy jest to JEDYNA forma ruchu, podczas której dochodzi do BEZPOŚREDNIEGO efektywnego spalania tkanki tłuszczowej, jednak żeby do tego doszło muszą zaistnieć co do tego pewne wymagania, które opisałam tutaj, i jest to ważne jeśli chcesz rzeczywiści spalać tłuszcz zachowując jędrną sylwetkę. W siłowni jest dostępnych wiele sprzętów, na których taki trening można wykonać, są to wszelkiego rodzaju bieżnie, cross-trenery, ergo-wioślarze, rowerki, stepery, schody mechaniczne. W domowych warunkach, gdzie nie posiadasz tego rodzaju specjalistycznego sprzętu, możesz równie dobrze wykonać taki trening na rowerze, rolkach, czy też poprostu wykonać wieczorny jogging.

O wiele ważniejsze od tego jakie urządzenie wybierzesz jest to, żebyś podczas takiego treningu utrzymywała tętno na odpowiednim poziomie, które da Ci pewność, że Twój organizm pobiera energię z tłuszczów, a nie ze zgromadzonych węglowodanów. To oznacza, że aby spalać tłuszcz muszą zachodzić odpowiednie przemiany tlenowe podczas trwania wysiłku. Krótko opiszę te sprzęty, przy pomocy których możesz dany trening wykonać. Są one dostępne na siłowni, lecz wiem, że wiele osób zaopatruje się w takie domowe wersje, więc dobrze by było, żeby wiedziały jak z nich korzystać, tak żeby były tego efekty.

  • Jak najszybciej spalić tłuszcz w domu przed TV?
  • Mam na to dla Ciebie bardzo prosty sposób, jeśli jesteś szczęśliwą posiadaczką rowerka lub cross-trenera……. Po pierwsze zdejmij z niego wszystkie ciuchy i torebki 🙂 Te rzeczy schowaj do szafy. Albo zrób z nimi co chcesz, ale od dziś korzystaj z posiadanego sprzętu tak, aby połączyć przyjemne z pożytecznym.

Rowerek stacjonarny. Jeśli masz do wyboru oglądać TV i jedzenie chipsów na kanapie, to wybierz rowerek, i oglądaj ulubiony film podczas rekreacyjnej jazdy na rowerze. Za jednym zamachem dostarczysz sobie przyjemnych wrażeń wizualnych jednocześnie dbając o sylwetkę. W pierwszej kolejności dbamy o prawidłową postawę. Zapewni Ci ją odpowiednie ustawienie siodełka i kierownicy. Siedząc na rowerku musisz mieć proste plecy, a kolano nie dąży do przeprostu w końcowej fazie ruchu, nie może być też cały czas mocno zgięte. Druga sprawa to dostosowanie intensywności w zależności od stopnia Twojego wytrenowania i celu jaki chcesz uzyskać. O tym możesz przeczytać w poprzednim artykule.

Cross-trener, czy też inaczej zwany orbiterek jest urządzeniem, które doskonale nadaje się do treningu spalającego tłuszcz, ponieważ angażuje całe ciało do wysiłku, w przeciwieństwie do bieżni odciążając przy tym stawy kolanowe i skokowe. Ważne jest aby na takim urządzeniu zachowywać prawidłową postawę, proste plecy i spięte w dół łopatki, napięty brzuch. Kolana powinny pracować w swojej osi, unikamy ruchów rotacyjnych i innych ruchów kolan na zewnątrz.

  • Inne dwa urządzenia, które pomogą Ci jak najszybciej spalić tłuszcz
  • ze względów na cenę jak i rozmiar tych urządzeń nie musisz ich kupować, gdyż napewno znajdziesz je na każdej dobrej siłowni.  Możesz je stosować na zmianę ze swoimi domowymi urządzeniami, w ten sposób unikniesz monotonii i zapewnisz sobie urozmaicenie treningu. Przedstawiam Ci wioślarza i bieżnię.

Wioślarz jest świetnym urządzeniem nie tylko wspomagającym spalanie tkanki tłuszczowej, ale również kształtowaniu mięśni całego ciała. To oznacza, że pracując na takim urządzeniu dbasz o swoją sylwetkę bardzo kompleksowo. Jednocześnie wzmacniasz i spalasz tłuszcz.  A to dlatego, że podobnie jak cross-trener angażuje do pracy całe ciało. Tak samo jak w każdym innym ćwiczeniu, pierwszą rzeczą na jaką musisz zwrócić uwagę jest prawidłowa postawa ciała i technika wykonania. Często osoby wsiadają na urządzenie i zaczynają bezwiednie machać rękoma (myśląc, że jest to ćwiczenie na ręce), garbiąc się przy tym i zaokrąglając plecy. Plecy powinny być tutaj proste, łopatki ściągnięte w dół a głowa przedłużeniem kręgosłupa. Ruch na wioślarzu polega na kilku fazach. W pierwszej fazie przyciągamy klatkę piersiową do kolan, następnie odpychasz się nogami, prostujesz biodra, dopiero na końcu przyciągasz ramiona do tułowia. Tylko taka kolejność da Ci gwarancję dobrze wykonywanego ćwiczenia. Ponieważ ruch jest bardziej kompleksowy, energia wydatkowana jest o wiele szybciej. Dlatego znowu to powtórzę – jeśli chcesz efektywnie spalać tłuszcz zwróć uwagę na odpowiednią intensywność. Intensywność i czas trwania wysiłku są kluczową kwestią, na które musisz zwrócić uwagę, żeby jak najszybciej spalić tłuszcz.

Bieżnia jest świetną i łatwiejszą alternatywą dla biegania w terenie. Jednak aby skutecznie spalać tłuszcz zapomnij o chodzeniu albo wymęczającym Cię bieganiu na bezdechu. Wtedy napewno Twój organizm nie bedzie pobierał energii z tłuszczu. Twoja kondycja polepszy się bo zwiększy się Twoja wytrzymałość sercowo-naczyniowa, jednak szybkie bieganie nic wspólnego ze spalaniem podskórnych lipidów niestety nie ma. Kontrolowanie tętna i praca w swoim zakresie pozwoli Ci na jak najszybsze pozbywanie się tłuszczu z organizmu i uzyskanie pięknej sylwetki.

Aby trening aerobowy przynosił oczekiwane efekty, powinien być wykonywany 3x w tygodniu przez minimum 30-60minut najlepiej po treningu siłowym. Wtedy jak najszybciej spalisz tłuszcz, gdyż przypomnę – wysiłek umiarkowany i dłużej trwający prowadzi do uwolnienia tłuszczów jako energii, wysiłek aerobowy po treningu siłowym jest bardziej efektywny. Bardzo dobrze jest, jeśli utrzymujesz jednostajne tempo wykonywania ćwiczenia i kontrolujesz oddech. Dodatkowo możesz sobie wizualizować biegnąc na bieżni że biegniesz po wymarzoną sylwetkę. To spotenguje efekt dążenia po wymarzoną figurę i jak najszybsze spalanie tłuszczu.

About Emilia Warakomska

  • iwona

    Mam zamiar kupić coś w stylu stepera w celu poprawienia kondycji i spaleniu tłuszczu. Myślisz, że steper będzie dobrą inwestycją?
    Z góry dziękuje za pomoc bo nie mam do kogo się zwrócić:/

    • Emilia Warakomska

      Niestety komentarze to nie jest miejsce na darmowe porady 😉 Aby udzielić odpowiedzi na to pytanie, musiała bym znać więcej szczegółów. Zanalizować potrzeby i sprecyzować KONKRETNE CELE. W tym celu należy odbyć dłuższą konsultację. Pozdrawiam