Jak pozbyć się brzucha?

Posted by | Maj 27, 2013 | TRENING | 3 Comments

„Jak pozbyć się brzucha?” Jak to jest z tym brzuchem? Co zrobić by zrobił się wreszcie ładny i płaski bez zbędnego tłuszczu?

Często pytacie o ćwiczenia na brzuch, jak go spłaszczyć, jak się „pozbyć” brzucha, jak sprawić by był ładniejszy?
Temat brzucha pojawia się niemal w każdym mejlu, każdym spotkaniu z klientem, po każdych zajęciach w grupie, pojawiają się „nowe” ćwiczenia na brzuch i programy treningowe. Często też pytacie o popularną A6W, czyli dla mniej wtajemniczonych: 6kę Weidera – czy to działa, czy nie działa, itd.

Kiedy już zaczynasz ćwiczyć okazuje się, że pojawiają się kolejne pytania: ćwiczyć dużo, czy ćwiczyć mało? Jaką ilość powtórzeń, z jaką intensywnością, ile razy w tygodniu, ile serii?

Często też wtedy okazuje się, że większa ilość ćwiczeń/serii nie daje żadnych efektów i wygląd brzucha przez długi czas w ogóle się nie pojawia. Jak to się dzieje?

Ja też kiedyś, gdy jeszcze nie miałam do czynienia z Fitenssem, a chciałam poprawić wygląd brzucha myślałam, że im więcej zrobię ćwiczeń tym lepiej, że im więcej powtórzeń, im mocniej skatuję brzuch i będę czuła, że mnie boli, że jeśli tak wycisnę wiadro potu 100 brzuszkami dziennie – to będę mieć wspaniały kaloryfer.

Niestety, moje działania nie dawały oczekiwanych efektów, a ja tym faktem czułam się bardzo, bardzo sfrustrowana. W końcu po wielu trudach zarzucałam trening, no bo „nie działał”. Znasz to?

Oczywiście dalej szukałam cudownych sposobów: pasy neoprenowe, suplementy, picie wody itd, nic nie skutkowało.

Gdy zaczęłam uczęszczać na zajęcia fitness, zaczęłam się tym bardziej interesować, czytać, testowałam różne suplementy i sposoby. I co się okazało? Aby spłaszczyć brzuch trzeba skupić się na odpowiedniej diecie i treningu aerobowym. Ćwiczenie mięśni brzucha jest oczywiście ważne, ale NIE NAJWAŻNIEJSZE. Więc robienie 100 brzuszków dziennie, czy nawet katowanie brzucha zbyt często jest stratą energii, gdyż mięśnie brzucha są dość silnym mięśniem, a mówiąc że chcemy pozbyć się brzucha, tak naprawdę mamy na myśli odsłonienie mięśni przykrytych warstwą tłuszczu, w zależności od osoby jest ona u jednych trochę grubsza (wtedy pojawiają się tzw. oponki).

Zrób test i chwyć fałd skóry na brzuchu w okolicy pępka (ok. 2cm w lewo/prawo od pępka). To jest właśnie to co Ty chcesz się pozbyć i aby to zrobić skutecznie, MUSISZ zadbać o dietę i aeroby. Tak, właśnie tak. Same ćwiczenia mięśni brzucha wzmocnią go, i on będzie ładniejszy – tylko, że nie będzie widoczny bo dalej tą właśnie oponką, którą trzymasz między palcami będzie ZASŁONIĘTY 🙂

Tutaj właśnie zaczynają się schody, bo lubimy jeść dużo, często się przejadać, pić alkohol, podgryzać słodkości, czipsy, paluszki itp. a to ładnemu brzuchowi niestety nie sprzyja.

Możesz osiągnąć taki wygląd brzucha jaki chcesz, lecz aby to osiągnąć musisz z pewnych rzeczy zrezygnować, a pewne ograniczyć.

Dam Ci teraz 3 BARDZO PRECYZYJNE WSKAZÓWKI, które pomogą Ci osiągnąć brzuch o jakim marzysz.

Po pierwsze: Na czas rzeźbienia BRZUCHA ze swojej diety WYRZUĆ kompletnie:

–> ALKOHOL,
–> SŁODYCZE,
–> SŁONE PRZEKĄSKI

Bez tego ZAPOMNIJ o kaloryferze. Alkohol i słodycze oraz słone przekąski uzupełniają Twoją oponkę, której chcesz się pozbyć. Ćwicząc wzmacniasz mięśnie, jest super, jest mocniejszy, tylko że oponka zostaje – pamiętaj! Dieta to podstawa.

Po drugie: Traktuj brzuch jak każdą inną grupę mięśniową i trenuj mięśnie brzucha tak samo jak inne mięśnie 2-3 razy w tygodniu, ale konkretnie. Nie musisz katować brzucha codziennie, bo to robiąc mięśnie się wzmacniają, a nie spalają tkanki tłuszczowej.

Po trzecie: Dołącz trening aerobowy: biegaj, skacz na skakance, tańcz, pływaj, jeździj na rowerze) byle to sprawiało Ci radość i przyjemność 🙂 Trening też musi być wykonywany na odpowiedniej intensywności i w odpowiednim zakresie tętna.

Wiem, że dużo tego jak na początkującego. Bo zaraz nasuwają się kolejne pytanie: co w takim razie jeść, z jaką intensywnością biegać, ile czasu wykonywać taki trening itp.

Dlatego mam też dla Ciebie przykładowy trening na mięśnie brzucha i zaraz wyjaśnię Ci dlaczego on jest taki świetny i wykonując go regularnie przyniesie Ci WIELKIE korzyści.

Otóż jego największymi zaletami jest to, że:

  • – trwa krótko, więc oszczędzasz czas
  • – zawiera najlepsze ćwiczenia, które wyselekcjonowałam i sprawdziłam na sobie i swoich klientach
  • – metoda treningu to metoda, która pozwala jednocześnie SPALIĆ oponkę i wymodelować piękny brzuch (efekty sprawdzić możesz na FB)
  • – możesz go zrobić wszędzie
  • – w przyszłości możesz go dowolnie zmodyfikować
  • – nie musisz zastanawiać się ile serii, powtórzeń wykonać, bo wszystko mówię na filmie i ćwiczę razem z Tobą 🙂
  • – pamiętaj o bardzo ważnym czynniki, czyli o DIECIE!!
  • Oto moje rozwiązanie dla Ciebie. GWARANTUJĘ CI, że po tych ćwiczeniach zobaczysz efekty szybciej, niż wykonując zwykłe 100 brzuszków dziennie i podejrzewam, że jest to jeden z najdokładniejszych treningów z opisem, który daje Ci działające reguły przetestowane na mnie i na moich klientach.

    Jeśli rozwiałam Twoje wątpliwości i masz teraz jasność co do kierunku jaki masz obrać w wymarzonym celu to DO DZIEŁA, a jeśli masz jeszcze jakieś dodatkowe pytania, to zadaj mi je w komentarzu.

    Pozdrawiam,
    Emilia Trenerka i Pasjonatka Fitness

    About Emilia Warakomska

    • lina

      obejrzalam filn na miesnie ud i posladkow jestem zachwycona tymi cwiczeniami , ogladam teraz cwiczenia na brzuch , mysle ze zaczne cwiczyc i bede w kontakcie pozdrawiam , alina

      • Emilia Warakomska

        Witaj Alina, bardzo się cieszę, że obejrzałaś, sugeruję zacznij ćwiczyć jak najszybciej (te treningi są krótkie, więc łatwo czas wygospodarować). Im szybciej zaczniesz , tym szybciej będziesz się cieszyć swoimi rezultatami 🙂 Pozdrawiam

    • Gabriela

      Witam. Mam takie pytanie odnośnie ćwiczeń na brzuch. Czy te ćwiczenia mogę wykonywać mając 14 lat? Bo słyszałam, że dziewczyny w tym wieku nie powinny takich ćwiczeń wykonywać, gdyż są one dopiero w wieku dojrzewania i nie sprzyja to ich rozwojowi.

      Pozdrawiam, Gabriela