Jak szybko i skutecznie schudnąć?

Posted by | Lipiec 15, 2012 | MOTYWAACJA | 5 komentarzy

Jak szybko i skutecznie schudnąć? to bardzo częste pytanie osób, które zaczynają swoją przygodę z treningami, czy dietą. Niestety próby szybkiego odchudzania trwają często w nieskończoność i najczęściej kończą się fiaskiem. Pierwsza sprawa, chcąc schudnąć szybko sami sobie tworzymy emocjonalną przeszkodę w postaci wewnętrznych nacisków (muszę szybko schudnąć itp) , a druga sprawa: jak szybko i skutecznie schudnąć jest zaprzeczeniem samym w sobie.
W mojej opinii nie da się schudnąć zarówno szybko jak i skutecznie, gdyż odchudzanie jest to proces, który powinien być zaplanowany jak cel, musisz wiedzieć ile chcesz schudnąć i w jakim okresie czasu, a także i przede wszystkim odpowiednio się nastawić mentalnie podczas tego procesu. Myśląc przyszłościowo musisz wiedzieć, że odchudzanie wiąże się przede wszystkim ze zmianą stylu życia, a nie jednorazową przygodą.

Zastanówmy się z czym wiąże się szybkie i skuteczne odchudzanie?

Niestety najczęściej wiąże się z tym, że zaczynasz niezdrowe głodówki, i na początku rzeczywiście chudniesz szybko, lecz czy skutecznie? Niestety nie, gdyż wszelkie diety głodówkowe czy jednostronne doprowadzają do spowolnienia metabolizmu, osłabienia, pogorszenia samopoczucia fizycznego i psychicznego i jeśli są zbyt długo stosowane, często różnych zmian hormonalnych, krótko mówiąc wyniszczają Twój organizm nie tylko od środka, bo skutki tego widać na zewnątrz (pogorszenie kondycji włosów, skóry, paznokci, itd) w związku z czym najczęściej kończą się fiaskiem.  Żeby nie przedłużać: diety z gazety nie działają. Na pewno nie raz już się o tym przekonałaś, próbując jedną dietę za drugą.

Odpuść sobie szybkie i skuteczne odchudzanie tylko za pomocą diety. Aby odchudzanie było dla Ciebie efektywne, powinnaś przyjąć odpowiednią dostosowaną pod Twoje możliwości strategię, dopasowaną do Ciebie i Twoich potrzeb. Każdy z nas jest inny, ma inne potrzeby, lubi inne potrawy, prowadzimy różne style życia. Po pierwsze nie każdy chce schudnąć tyle samo i w przeciągu tego samego czasu. Najlepiej jeśli z Twojego odchudzania zrobisz sobie cel, zaplanujesz je krok po kroku i zapiszesz na kartce.

  • Jedynie wielokierunkowe podejście do odchudzania powoduje bardzo korzystne przemiany w obrębie nie tylko fizycznym ale i mentalnym i zapewnia uzyskanie najbardziej atrakcyjnej sylwetki.

Szybkie metody nie biorą pod uwagę wielu czynników, które mają na odchudzanie wpływ, dlatego w dłuższej perspektywie nie jest ono skuteczne. Taka strategia wiąże się z tym, że po kilku nie udanych próbach tracimy wiarę we własne możliwości oraz rodzi się w głowie przekonanie, że odchudzanie jest trudne, a my doznaliśmy porażki, tworzy się błędne koło. Historia w kółko się powtarza, i jak tu się cieszyć życiem, dobrym jedzeniem, skoro marnujemy je na niekończącą się opowieść pod tytułem: walka z własnym ciałem. Tak jak już pisałam to jest proces, który powinnaś zaplanować. Nie nabieraj się na diety z gazety i cudowne efekty typu jak szybko schudnąć w 3 dni.

  • Szybkie chudnięcie ok 5kg tygodniowo jest to stanowczo za duży szok dla organizmu. Twoje ciało spowalnia i broni się przed chudnięciem!!!!!

Takie tempo nie jest zdrowe i prowadzi w pierwszej kolejności do obniżenia tempa metabolizmu, wypłukania ważnych witamin i minerałów. W pierwszej kolejności pozbywasz się zmagazynowanych zapasów cukrów w wątrobie i mięśniach, oraz co za tym idzie odwodnieniu organizmu i chociaż jest to szybkie odchudzanie to napewno nie skuteczne, a co najważniejsze nie ma to nic wspólnego z utratą tłuszczu. Tak drastyczne tempo może doprowadzić do utraty w znacznej mierze większej ilości tkanki mięśniowej i jak już wspomniałam obniżenia tempa metabolizmu. Dlatego po powrocie do starych nawyków żywieniowych tak łatwo następuje efekt jojo. Tak szybkie tempo spadku wagi sprawi, że mimo iż wskazówka waga będzie wskazywać kilka kilogramów mniej, to Twoje ciało będzie miękkie i galaretowate w dotyku, zwiększy się cellulit i jest większe ryzyko pojawienia się rozstępów.

Pisałam już jak ważne jest wielokierunkowe podejście do tematu, gdyż tylko takie podejście da Ci wymierne i co najważniejsze trwałe efekty w Twojej pracy nad sylwetką. Tu niestety nie ma drogi na skróty, a te które są – niestety są nieskuteczne i są po prostu kłamstwem medialnym, dającym iluzje na szybki efekt. Zdrowe tempo odchudzania wynosi od 0,5 do 1kg na tydzień i właśnie takie tempo gwarantuje, że tracisz tkankę tłuszczową, a nie mięśnie, i przy tym zachowujesz zdrowie i metabolizm na wysokich obrotach.

  • Przez chwilkę pomyśl, przez jak długi czas odżywiasz się w taki sposób i żyjesz w taki sposób, który doprowadził Cie do nadwagi?????

Przypuśćmy, że trwało to kilka, kilkanaście miesięcy, a może i nawet lat, zanim się opamiętałaś, że wskazówka wagi znacznie przekracza normy, a Ty nie mieścisz się w ulubione jeansy. Mówisz wtedy: oh zapuściłam się, muszę szybko i skutecznie schudnąć. Próbujesz milion diet, żadna nie działa na dłuższą metę, jesteś sfrustrowana i masz poczucie, że to nie działa. W końcu się poddajesz. Jeśli przez tak długi czas stopniowo doprowadzasz się do tej nadwagi, to nie pozbędziesz się jej przez cudowną dietę, pigułkę, czy ćwiczenia z gazety typu „jak szybko i skutecznie schudnąćdieta i trening na 3 dni„. Pamiętaj: Krótkoterminowe rozwiązania działają na krótko!! Ty potrzebujesz zmienić swój styl życia na bardziej aktywny, nastawienie, i nawyki żywieniowe. Wiem, że na początku to brzmi może bardzo skomplikowanie, ale nigdy nie dowiesz się, czy jest to naprawdę trudne, jeśli nie wybierzesz tej drogi i nie zaczniesz działać. Tylko w ten sposób osiągniesz wymarzoną sylwetkę przede wszystkim na zawsze.

Wiele wskazówek, które pomogą Ci rozpocząć drogę z odchudzaniem i uzupełniają się z tym tematem napisałam w poprzednim wpisie, jeśli jeszcze go nie czytałaś to obowiązkowo zapoznaj się z nim!! Jeśli stopniowo zaczniesz wprowadzać opisane tam nawyki i im zdrowsze tempo odchudzania (o,5-1kg/mc) tym większy sukces i trwalszy efekt. Wiąże się to z tym, że mała możliwość, że Twój metabolizm spowolni i nastąpi efekt jojo.

  • Jedną z najważniejszych zmian jakie powinnaś dokonać, to codziennie zapewnij sobie większą dawkę ruchu.

Na początek np. zamień windę na schody (jeśli musisz wjechać na 12 piętro, to skróć drogę o połowę, wjedź na 6te, a resztę trasy przejdź schodami), zaparkuj samochód kilka ulic dalej niż Twoje miejsce pracy i idź w weekend na basen do aquaparku. Połączysz przyjemne z pożytecznym.

  • Zaplanuj swoje posiłki, najlepiej na przynajmniej 2-3 dni do przodu. Masz kontrolę nad tym co jesz. Unikniesz nieprzewidzianych napadów głodu. 

Planując unikniesz podjadania śmieciowego jedzenia. Aby uniknąć jedzenia w fast foodach możesz zabierać jedzenie ze sobą do pracy w specjalnie do tego przygotowanych pojemniczkach. Masz wtedy pewność tego co jesz. Wybieraj produkty pełnoziarniste, włącz do niej mnóstwo warzyw i chudego białka pochodzącego z ryb, indyka, cielęciny, chudy biały ser. Im więcej żywego pokarmu tym lepiej. Mięso możesz gotować na parze lub piec w piekarniku albo na grillu. Jeśli chodzi o nabiał, to dla kobiet nie jest on polecany, gdyż rozrzedza ciało i wspomaga cellulit. Ma bardzo niską zawartość białka, więc nie jest dobrym jego źródłem. Te pokarmy pomogą Ci schudnąć szybko i skutecznie, ale wiąże się to z tym, że nie przymierając na diecie głodowej tylko odżywiając się zdrowo czas leci szybciej 🙂

Dodatkowa codzienna aktywność przyczyni się do współmiernego spadku wagi.

Masz już więc wiedzę na temat podwyższenia tempa metabolizmu, stosujesz się do tych wskazówek, masz również plan posiłków na kilka dni do przodu. Teraz tylko działać i wcielić plan w życie.

Z tą wiedzą, którą Ci dostarczyłam uzyskasz trwały efekt gwarantowany, który uzyskasz z przyjemnością dążąc do wymarzonej sylwetki.

Pomyśl jak fajnie, że: odżywiasz się dla zdrowia, trenujesz dla zdrowia i lepszego samopoczucia i jaka satysfakcja, bo pokonujesz swoje ograniczenia i robisz to dla siebie. Z takim nastawieniem nie będziesz mieć niepotrzebnego ciśnienia związanego z dietą czy morderczymi treningami na siłowni.

Zamień więc szybkie i skuteczne na odchudzanie trwałe i efektywne, którego nie będzie trzeba powtarzać z nowym sezonem wiosenno – letnim. Moim zdaniem jest to najlepszy sposób by odchudzanie było rzeczywiście skuteczne. Twoje zdanie może być oczywiście inne, jeśli masz więc jakieś pytania czy wątpliwości to proszę Cię o komentarz poniżej.

About Emilia Warakomska

  • Mare

    Mam pytanie, może i głupie bo wystarczająco się Pani wypowiedziała powyżej, ale naprawdę jestem zdesperowana. Nie podobam się sobie i zaczęłam to zmieniać (biegam i wykonuje inne ćwiczenia, jem dużo warzyw i unikam pizzy) do tej pory schudłam już 4kg ale chciałabym stracić jeszcze 18kg ( i to najlepiej w 3 miesiące przed wyjazdem na wakacje) .Nie widzę jako takich efektów, a chciałabym cieszyć się sobą, czy jest jakaś nadzieja by to osiągnąć w te 3 miesiące ?

    • Emilia Warakomska

      Witaj Mare, Pamietaj że zdrowe tempo odchudzania to 1kg tygodniowo. Tempo jak szybko schudniesz będzie zależeć też od innych czynników, na jedne nie masz wpływu, ale są takie na które masz duży wpływ. Do tematu odchudzania podchodzę kompleksowo, więc zapraszam Cię do przyśpieszenia efektów dzięki mojemu Fitness Coachingowi On-Line na http://boskie-cialo.pl/kurs Pozdrawiam serdecznie

  • Marek

    Dziękuję za podzielenie się wiedzą. Bardzo dużo się dowiedziałem i napewno zastosuję te wskazówki. Moje życie zmieni się na lepsze. Pozdrawiam.

  • wiola

    cześć dziewczyny też miałam problem z nadmiernymi kg. Cały czas siedzę przy komputerze , jak nie w pracy to w domu , praca i praca . Ruchu zero . Jedyny ruch który wykonuje to sięganie po coś do jedzenia . Ciągle coś podjadałam . Aż w końcu zorientowałam się że jestem coraz większa ;/ Stosowałam diety , głodówki , diety kapuściane i inne , ale efekty były mało widocznie ;/ zaczęłam stosować Therm Line Fast. Stosuje już 5 tydzień i schudłam 3,5 kg. a co najważniejsze to mam coraz mniejsze chęci podjadania . Mam nadzieje że na wakacje będę już wyglądała jak rok temu polecam

  • Pięknie, dziękuję!