Jak szybko stracić tłuszcz?

Posted by | Kwiecień 29, 2014 | MOTYWAACJA, TRENING | 4 Comments

Aby odpowiedzieć na pytanie: Jak szybko stracić tłuszcz? trzeba najpierw przybliżyć istotę zjawiska: skąd się bierze tłuszcz, jak to się dzieje, że się gromadzi tworząc brzydkie buły, gdzie oraz kiedy dochodzi do jego spalenia?
Dzięki tym informacjom Twoje odchudzanie będzie skuteczniejsze i przede wszystkim mniej męczące psychicznie. Efekty zobaczysz szybciej, niż gdybyś musiała się z tym zmagać bez tych info. Warto wiedzieć pewne niuanse, aby jak skuteczniej walczyć z nadprogramowymi kilogramami i szpecącymi fałdami na brzuchu i udach. Nie będziesz tez wydawać niepotrzebnie kasy na „CUDOWNE” diety i nic nie działające suplementy

Skąd w ogóle ten tłuszcz?

 

Jak zapewne wiesz i sama nazwa wskazuje, tłuszcz jest gromadzony w komórkach tłuszczowych, czyli adipocytach. Rozmieszczone są one w całym ciele, i od warunków genetycznych zależy, w których częściach ciała jest ich najwięcej.

Gdy się rodzisz, masz około 30 milionów komórek tłuszczowych. Podczas dorastania ich liczba może się zwiększać. Ich główną funkcją jest magazynowanie energii w postaci trójglicerydów. W ten sposób zwiększają one swoją objętość. Zjawisko to, to Hipertrofia. Przy odchudzaniu, komórki tłuszczowe opróżniają swoje zasoby, wtedy ich objętość ulega zmniejszeniu. Jednak ilość – zawsze pozostaje taka sama. WAŻNE DO ZAPAMIĘTANIA TERAZ!! Nawet gdy się odchudzisz, komórki te nie znikają!! Dlatego tak łatwo potem o efekt jojo.

Jak szybko i skutecznie tracić tłuszcz?

 

Jak widzisz szybko nie zawsze znaczy dobrze. Ponieważ zbyt szybkie odchudzanie jest nietrwałym odchudzaniem. Stąd tak często szybkie zrywy odchudzające i diety cud kończą się fiaskiem.

Musisz się przygotować na to, że nie jest to sprint. W zależności od tego ile tego tłuszczu jest do zrzucenia, tyle czasu musisz na to poświęcić. Zdrowe odchudzanie to tempo około 3kg na miesiąc. Jednak z początku jest ono szybsze, potem waga się normuje i ten spadek jest mniejszy. Musisz to wiedzieć, inaczej będziesz się frustrować, że waga leci powoli. Wymaga to od Ciebie cierpliwości.

Jaki rodzaj treningu wybrać??

 

Najczęstszym błędem jaki kobiety popełniają przychodząc do fitness klubu – biegają tylko na bieżni. W ten sposób spalisz tylko mięśnie!! Spalając mięśnie zwalniasz metabolizm. Musisz mięśnie jednocześnie wzmacniać i jednocześnie spalać tłuszcz. Aby to dobrze zrobić, musisz wybrać odpowiedni trening siłowy na wszystkie partie ciała i odpowiednią aktywność aerobową. W połączeniu z dietą efekty będą fantastyczne.

Na co się przygotować?

 

Przygotuj się na to, że na początku zajmie Ci trochę czasu nauka ćwiczeń, odpowiedniej techniki i stosowania odpowiedniego obciążenia.
Przygotuj się też na to, że zajmie Ci to czas, nie tylko do momentu schudnięcia i spadku ilości kilogramów, które chcesz zrzucić. Musisz mieć świadomość, że kilogramy te łatwo wrócą jeśli na stałe nie zmienisz swojego stylu życia.
Przygotuj się na maraton a nie sprint.
Przygotuj się na miłość do ruchu i do odpowiedniego żywienia.

To są jedyne sposoby na spektakularne ciało i fantastyczne efekty!!

Pozdrawiam
Emilia Warakomska
Be Strong & Sexy

About Emilia Warakomska

  • Trening – to 30% sukcesu,
    Dieta – to 70%.
    Tłuszcz, to swoisty magazyn energetyczny. Jeśli podczas treningu organizm nie będzie miał energii w postaci węglowodanów, to uruchomi zasoby, które trzyma w magazynie. Proste!

    Więc można ćwiczyć na pusty brzuszek i po treningu, tak z 1h też nic nie jeść.

    • Emilia Warakomska

      Nie wiem gdzie wyczytałeś te mądrości, Mój Drogi, ale muszę się nie zgodzić,
      bo z Twojej wypowiedzi wnioskuję, że nie masz podstaw głębokiej wiedzy fizjologicznej
      aby twierdzić takie rzeczy. To, że się czymś interesujesz, nie znaczy że się na tym znasz.

      Tak, każdy tak mówi! 30% trening, 70% dieta! …i nikt nie ma efektów 😉
      Jest to trochę bezsensowne i dziecinne rozumowanie moim zdaniem.

      Dieta powinna być na 100%, tak samo trening na 100%.
      Dopiero to jest sukcesem, gdy stanie się to lifestylem,
      a nie rozdrabnianiem na procenty w diecie i procenty w treningu.

      Jeśli chodzi o spalanie tłuszczu, to nie jest to taka prosta sprawa.
      Glikogen jest magazynowany nie tylko w mięśniach, ale i w wątrobie.
      Żeby doszło do spalania tłuszczu, najpierw organizm korzysta z ATP, fosfokreatyny, glikogenu i dopiero potem korzysta ze zmagazynowanej energii w postaci tłuszczu. Kluczem do sukcesu jest więc regularny wysiłek, systematycznie pobudzane ciało.

      Natomiast zaraz po treningu powinno się uzupełnić białko i węglowodany, aby odbudować zapasy energii, regenerować się i ODBUDOWAĆ SIŁY NA KOLEJNĄ SESJĘ TRENINGOWĄ.

  • Iza

    Polecam filmik dokumentalny pt. „Cała prawda o ćwiczeniach” (org: The truth about exercise 2012r). Rzuca on nowe światło na to jak organizm reaguje na wysiłek fizyczny i jak dla mnie wyjaśnia dlaczego niektórzy „chudną w oczach po 6-minutowych treningach” a inni nie 😉 ogólnie niestandardowe podejście do tematu, wyniki najnowszych badań i ciekawe wnioski

    • Emilia Warakomska

      Dzięki Iza,

      Chętnie obejrzę. Jeśli zapodasz linka. Pozdrawiam