Korzyści z treningu siłowego

Posted by | Grudzień 03, 2014 | MOTYWAACJA, TRENING | No Comments

Koryzści

Trening siłowy wpływa korzystnie, nie tylko na ciało, ale również na umysł. Chcesz się o tym przekonać? Czytaj dalej ten artykuł.

Sto lat temu…

Pod koniec zeszłego wieku dominował pogląd, że aby utrzymać zdrowie trzeba wykonywać trening aerobowy wg zasady 3 x 30 x 130 (3 x w tygodniu, 30 minut, utrzymując tętno 130 ). Dla zdrowia osoby starszej, nie wytrenowanej, początkującej – tak to może być sposób. Liczne badania podkreślają większą skuteczność treningu siłowego dla poprawy zdrowia i nie tylko.

Korzyści z treningu siłowego są o wiele większe niż Ci się wydaje

W ogólnym ujęciu mogę zaznaczyć, że korzyści te dzielą się na:

  1. ZDROWOTNE

  2. SYLWETKOWE

  3. PSYCHICZNE

Przykład: 16 tygodniowy trening siłowy osób z ciężką chorobą zwyrodnieniową stawów kolanowych zredukował dolegliwości bólowe o 43%, częściowo zastępując stosowane leki (źródło: J.Górski „Fizjologia wysiłku i treningu fizycznego”). Dalsze korzyści z treningu siłowego to:

  • wzmocnienie i odciążenie stawów,
  • redukcja bólów kręgosłupa,
  • przeciwdziałanie osteoporozie i utracie masy mięśniowej,
  • zbawienny wpływa na funkcjonowanie układu krążenia,
  • wpływa na poprawę sylwetki, obniżenie tłuszczu i zwiększenie tempa metabolizmu,
  • wpływa na obniżenie ciśnienia krwi,
  • redukuje ryzyko zawału mięśnia sercowego i udaru mózgu,
  • obniża stężenie chlesterolu frakcji LDL, zwiększając jednocześnie stężenie frakcji HDL, (co potwierdzają badania autorów, źródło: Górski J. „Fizjologia wysiłku fizycznego”)

 Ponadto stwierdzono, że:

Trening siłowy zapobiega powstawaniu cukrzycy, nieweluje zaparcia i przeciwdziała powstawaniu hemoroidów. Wzmocnienie mięśni, kości, więzadeł, ścięgien – zmniejsza ryzyko wystąpienia urazów w życiu codziennym, a poprawa koordynacji nerwowo-mięśniowej i równowagi zapobiega upadkom, zwłaszcza u osób w starszym wieku.

Ćwiczenia oporowe mogą być wykorzystywane w leczeniu stanów depresyjnych, bezsenności a ich skuteczność jest porównywalna ze skutecznością powszechnie stosowanych leków, przy braku charakterystycznych dla leków skutków ubocznych.

Jako ciekawostkę również podam, że AHA (American Heart Association) zarekomendowało nawet włączanie ćwiczeń siłowych do programu rehabilitacji kardiologicznej.

Info

Mam prośbę. Jeśli podobał Ci się ten artykuł, to udostępnij go korzystając z przycisków po lewej stronie na początku tej strony. Dla Ciebie to tylko chwila, a dla mnie znak, że treść jest Ci przydatna, i chcesz takową czytać. Możesz również pozostawić komentarz. Będę wdzięczna.

Pozdrawiam,

Emilia Warakomska

Fitness Body Expert

About Emilia Warakomska