Moja suplementacja

Posted by | Marzec 24, 2015 | DIETA, ODŻYWIANIE | 4 Comments

moje suplementyWitajcie Moi Drodzy!! Dostaję mnóstwo zapytań dotyczących suplementacji. Więc postanowiłam dzisiaj Wam pokazać część moich suplementów, które JA używam cyklicznie. Nie bądźcie zaskoczeni, że jest ich tak mało. Jest to, tak jak napisałam tylko część mojej suplementacji. Jednak taka, która jest dość uniwersalna i mogła by wspomóc trening każdego amatora ćwiczeń, niezależnie od ich celu. Więcej o tych suplementach dowiecie się czytając mój wpis. ZA-PRA-SZAM!!

1. Często zastanawiacie się jak się suplementować

Świadczy o tym duża ilość pytań od Was na ten temat. To Super!! Po pierwsze, jeśli się nad tym zastanawiacie, tzn. że jesteście osobami świadomymi, i wiecie, że jest to ważny element kształtujący zdrowie i sprawność. Po drugie, suplementacja jest tematem tak szerokim i głębokim, że można by na ten temat napisać encyklopedię…. Jednak nie martwcie się. Specjalnie dla Was w tym poście skondensuję kilka najważniejszych dla Was faktów, które być może naprowadzą Was na to, jakie suplementy skompletować dla siebie.

Suplementacja moja, tak jak pisałam już różni się w zależności od cyklu treningowego, oraz od moich indywidualnych potrzeb. Ten właśnie aspekt indywidualizacji jest w doborze tak i suplementów, jak i diety NAJISTOTNIEJSZY. To się wiąże z kilkoma podstawowymi faktami: obserwacja siebie i reakcji swojego organizmu na zmiany, regularne badania medyczne, dieta jaką aktualnie stosuje, treningi jakiemu poddaję swoje ciało, odpowiednia ilość regeneracji i snu… Gdy te fakty już mamy ustalone, możemy pomyśleć nad tym co jest ważne w tym momencie dla naszego organizmu, czego mu brakuje i co trzeba uzupełnić.

2. A teraz uchylam rąbka tajemnicy z mojej pułki z suplementami…

Moja aktualna lista suplementów… Jest dość długa. Są to m.in.: Green Coffee, kwas CLA, kwas ALA, wit.C i inne…

Jednak w dzisiejszym poście skupię się na tych 3 suplementach, które już widzieliście na zdjęciu. Są to podstawowe ANTYOKSYDANTY. Czyli enzymy i substancje odżywcze, które rozbrajają wolne rodniki, unieszkodliwiając je. Ponadto antyoksydanty spowalniają procesy starzenia się organizmu, zapobiegają rozwojowi chorób cywilizacyjnych (cukrzycy, miażdżycy, nowotworów, zapalenia wątroby), mają bardzo duży wpływ na wygląd ciała i funkcjonowanie poszczególnych układów organizmu (m.in. układ odpornościowy, sercowo-naczyniowy).

Wolne rodniki gromadzą się w tkance tłuszczowej, a ich zbyt wysoka ilość prowadzi do stagnacji w odchudzaniu, albo nawet do zahamowania procesu spalenia tkanki tłuszczowej. Więc może to być wskazówka naprowadzająca dla osób, które od dawna nie widzą efektów kuracji odchudzającej. Jeśli więc ktoś z Was zarzucił dietę, bądź trening, z powodu słabych efektów…. to radzę znaleźć na to inny sposób. Odpuszczenie diety i treningu nie zaprowadzi Cię do sukcesu, a wręcz zniweczy efekty, do tej pory uzyskane.

3. Green Coffee, ALA, CLA

Wszystkie suplementy działają najlepiej wtedy, gdy występuje synergia działania. To tak jak z dietą i treningiem. Będzie działać wtedy, gdy zastosujemy i dietę i trening jednocześnie, a nie każde z tych narzędzi z osobna (mam nadzieję, że o tym wszyscy czytelnicy Bloga już wiedzą!!!! ponieważ mniemam, że moi czytelnicy to osoby inteligentne, świadome i takie podstawy mają już w małym palcu opanowane – BRAWO!!).

GREEN COFFEE – zielona kawa. Tajnym składnikiem tego suplementu, odpowiedzialnym za jego działanie jest kwas chlorogenowy. Kwas ten to naturalny polifenol i antyoksydant. Bardzo skutecznie reguluje przemianę materii oraz ma silne działanie antyoksydacyjne. Kwas chlorogenowy rozpada się podczas obróbki termicznej, dlatego kawa czarna palona nie jest jego dobrym źródłem.

Korzyści ze stosowania GC kryją się pod tymi optymistycznie brzmiącymi terminami:

  • Wspomaga odchudzanie
  • Przyspiesza metabolizm
  • Zmniejsza apetyt
  • Walczy z cellulitem
  • Hamuje apetyt na słodycze oraz u osób z nadwagą
  • Stymuluje aktywność fizyczną i umysłową

ALA – kwas alfa liponowy. Jest jednym ze skuteczniejszych antyoksydantów. Bierze udział w procesach detoksykacji,  umożliwia regenerację uszkodzonych struktur DNA, lipidów i protein, wiąże toksyczne związki, przez co lepiej są one usuwane z organizmu. Ponadto co bardzo ważne dla sportowców: potęguje wchłanialność aminokwasów i kreatyny. Jest świetnym transporterem, gdyż działa insulinopodobnie.

W skrócie ujmując ten suplement:

  • Wspomaga pracę układu krążenia i serca
  • Ochrania narządy wzroku i wątroby
  • Reguluje glikemię 
  • Potęguje wchłanialność aminokwasów i kreatyny

CLA – sprzężony kwas linolowy. Jest zmodyfikowanym kwasem tłuszczowym występującym w niewielkich ilościach w niektórych produktach spożywczych. Tłuszcz, jednak z tych powodujących spalanie tkanki tłuszczowej, jest niezbędnym składnikiem każdej kuracji wspomagającej dbanie o sylwetkę. CLA wykazuje silne działanie antyoksydacyjne, poprawia transport składników odżywczych przez błony komórkowe, przyśpieszając regenerację organizmu po wysiłku fizycznym.

Ujmując w skrócie tenże suplement, powoduje on następujące korzyści:

  • Redukcję tkanki tłuszczowej (hamuje proces powstawania i rozrostu komórek tłuszczowych)
  • Poprawia witalność
  • Zwiększa rezerwy energetyczne organizmu
  • Zwalcza cellulit, uelastycznia i ujędrnia skórę
  • Przyśpiesza regenerację organizmu po wysiłku

 

4. Wow dotrwaliście do końca?

Jeśli to czytacie w tym momencie, dotrwaliście do końca i przebrnęliście przez moje definicje (starałam się pisać mega prosto i zwięźle na temat, co nie wiem, czy mi wyszło? 😉 ) tzn. że temat zdrowia, suplementacji, dbania o sylwetkę jest dla Was mega ważny. GRATULUJĘ!!

NA WASZE ZDROWIE ZATEM!!

Mam nadzieję, że ta garść informacji będzie dla Was przydatna i naprowadziła Wam przynajmniej kierunek.. A jeśli macie jakieś dodatkowe pytania, to śmiało zachęcam do ich zadawania w komentarzach na dole. Możecie również kliknąć LIKE w ikonkę FB i UDOSTĘPNIĆ ten wpis znajomym. Będzie mi bardzo miło!! Tym częściej będą pojawiać się dla Was spisy, im częściej będziecie KOMENTOWAĆ, UDOSTĘPNIAĆ, …pokazywać się poprostu.

Jeśli tego jeszcze nie zrobiliście, to na prawym pasku znajdziecie Widgeta z moim FanPage. Będziecie z moimi wpisami w stałym kontakcie.

Na FB również często umieszczam KONKURSY, a już niebawem kolejny się pojawi i będą do wygrania SUPER NAGRODY!! Będzie on związany z bardzo zacnym wydarzeniem branży fitness, które niebawem… ah, ale o tym już następnym razem 🙂

Pozdrawiam serdecznie i życzę miłego dnia!

Info

About Emilia Warakomska

  • Kill Bill

    Antyoksydanty? Tylko naturalne. Poza tym one w praktyce nie spalają tkanki tłuszczowej.
    Metabolizm przyśpiesza sie treningiem siłowym, interwałowym oraz częstymi, mniejszymi posiłkami.
    Najzdrowszy suplement to witamina D3. Niewątpliwie działa kreatyna, wit. B12 (nie jest to syntetyk, podobnie jak D3).
    Szkoda kasy. Bozbywanie się tłuszczu wymaga większego wysiłku niz łykanie tabletek.

    • Emilia Warakomska

      Sewerynie,

      Dziękuję Ci oczywiście za pełen insynuacji i jadu komentarz. Następnym razem proszę zapoznaj się z treścią całego bloga, a nie jedynie skrawkiem, po którym dokonujesz takich opinii. Nikt tu nie pisał, że coś spala tkankę tłuszczową. Widzę też, że nie jesteś expertem w temacie na temat elementarnej wiedzy dotyczącej spalania tkanki tłuszczowej. Gdyż częste, mniejsze posiłki nie przyśpieszają metabolizmu. Podejść dietetycznych jest tyle, że każdy znajdzie coś dla siebie, i przede wszystkim na każdego zadziała coś innego. Jest to bardzo indywidualna kwestia.

      Nikt tu też nie pisał o łykaniu tabletek w celu pozbycia się tłuszczu. Sugeruję zapoznać się z treścią artykułu, jak i całego Bloga. Chociaż nie… jest to Blog dla ludzi o otwartych umysłach i wiedzących co znaczy własne spostrzeżenia, subiektywna opinia na temat suplementów które JA STOSUJĘ, PRZETESTOWAŁAM NA SOBIE I WIEM, ŻE DLA MNIE DZIAŁAJĄ!! Nikt tutaj na tym blogu też nie sprzedaje tych suplementów, ani nie zachęca do ich kupna. O czym też pisałam w artykule. Jeśli czegoś nie wiem, to nie próbuję błysnąć wiedzą.

      Pozdrawiam

  • Nie ma w tym ani kszty jadu. jestem spokojnym człowiekiem. Nie oceniaj, gdy nie widzisz. Kiedyś jadłem małeczeste posiłki. Jestem ektomorfikiem. Wreszcie dziewczyna zadała mi pytanie:
    „Dlaczego jestes taki ciepły?”
    W bzdurnych badaniach wychodzą jakies dziwactwa, ale porozmawiaj ze swiadomym ektomorfikiem, a powie cos innego. Problem w tym, że nie znam osobiście ektomorfika, który, by miał pojęcie o temacie.
    Później znalazła sie druga, która zadała to samo pytanie (koleżanka przypadkowo położyła dłoń na moim przedramieniu – żaden ze mnie uwodziciel).
    Wyniki tych badań sa do niczego.

    • Emilia Warakomska

      Niestety to widać i CZUĆ przez skórę. Trzeba umieć rozróżnić ocenę, od odczucia. Pozdrawiam.