Odpowiedzi na Wasze pytania

Posted by | Listopad 04, 2014 | MOTYWAACJA | 2 Comments

ODP

 

W dzisiejszym odcinku mamy pytanie Magdy, która chce się wyrzeźbić. Pytanie Magada zadała na moim profilu na FB. Zresztą!! Zobaczcie sami… 🙂

Magda chili art

W poprzednich odpowiedziach doradzałam Izie na jej problem z treningiem, w którym dowiedziała się, że trening krótki…. a zresztą możecie o tym przeczytać pod tym linkiem

Patrycja natomiast dowiedziała się, jak trenować w domu, gdy jest już osobą średnio-zaawansowaną, jak zwiększyć obciążenie w treningu, bez posiadania sprzętu. Poza tym Patrycja też przeszła już niezłą metamorfozę trenując moimi treningami, co możecie obejrzeć tutaj: dział metamorfozy. A także obejrzeć filmik, w którym opowiada o swoich sukcesach.

Droga Magdo, odpowiedź na Twoje pytanie jest bardzo prosta.

Kluczową kwestię w rzeźbieniu sylwetki odgrywa… DIETA.

Rzeźba ciała to żaden specyficzny, cudowny Trening. Rzeźbienie, to w potocznym sportowym rozumieniu tego słowa, to redukcja tkanki tłuszczowej. A ta odbywa się przy odpowiedniej diecie połączonej z treningiem. Wręcz niektórzy powiedzą wprost: musi być ujemny deficyt kaloryczny. Aczkolwiek nie musisz dokładnie obliczać kalorii w jedzeniu, ważne jednak, żebyś nauczyła się jeść odpowiednie porcje jedzenia. Jednak od czegoś trzeba zacząć…

 

I. Jak wyrzeźbić ciało?

Jak już wspomniałam, żeby wyrzeźbić ciało, musisz spalić nagromadzoną tkankę tłuszczową. Oblicz swoje zapotrzebowanie kaloryczne korzystając z wzorów w tym artykule. Koniecznie SPRAWDŹ  ile do tej pory spożywałaś kalorii. Może się okazać, że jadłaś za mało – wtedy musisz dołożyć kalorii. Ale nic się nie martw, i tak zaczniesz chudnąć, bo Twój metabolizm wraz z większą kalorycznością zacznie  spalać więcej.  Jeśli natomiast jadłaś ponad swoją normę kaloryczną,  obetnij kaloryczność posiłków o jakieś 15-20% (UWAGA!! nie można tego robić drastycznie!!)

Nie wiem w jaki sposób wytrenowałaś masę mięśniową, i jak długo to trwało. Jednak ponieważ jesteśmy kobietami, nasza masa mięśniowa nie rozbudowywuje się zbyt szybko, a i z utrzymaniem masy mięśniowej może być problem.

Jeśli zaczniesz zmniejszać ciężar i robić większą ilość powtórzeń, istnieje ryzyko, że Twoje mięśnie ulegną spaleniu i sylwetka zrobi się poprostu chuda.

Podsumowując:

1. Sprawdź kaloryczność swojego menu.

2. Jeśli jadłaś za mało kalorii, Twój metabolizm przystopował. Dodaj kalorie z dobrych źródeł, aby go rozpędzić.

3. Jeśli jadłaś zbyt dużo delikatnie kaloryczność obetnij max o 15-20%

4.. Nie zmniejszaj obciążenia treningowego (a nawet staraj się je zwiększyć)

5. Zakres powtórzeń powinien wynosić 12-15 dla dużych grup mięśniowych i 10-12 dla mniejszych

 

Jako dowód mogę poświadczyć moje własne zdjęcia z rzeźbienia sylwetki i totalnej rewolucji swojego ciała.

Składak Nogi

 

II. Jak powstały te nogi??

Dla ścisłości dodam, że te nogi powstały w wyniku REDUKCJI tkanki tłuszczowej.

Mięśnie znajdowały się tam już w marcu. Od marca do czerwca trwała redukcja tkanki tłuszczowej. A więc mięśnie uległy ODSŁONIĘCIU. Na tym polega właśnie redukcja, czyli potocznie zwane rzeźbienie ciała. 🙂

Jeśli jakieś pytanie po przeczytaniu tego artykułu Was pali, to śmiało zadawajcie je w komentarzu.

 

Reszta metamorfoz, niekoniecznie z podobnym do mojego umięśnieniem jest dostępna w dziale METAMORFOZY

 

Pozdrawiam

Emilia Warakomska

Fitness Body Expert

About Emilia Warakomska

  • Super, bardzo dziękuję za konkretną odpowiedź 😉
    Czyli dieta i trening siłowy! 🙂 Wiem, że jem trochę za mało, bo moje dzienne zapotrzebowanie obliczone wg wzorów, które podałaś, to jest jakieś 2500 kcal. A jem ok. 1800-1900 dziennie 😉 Spróbuję to podbić!

    • Emilia Warakomska

      Tak Magda, trening siłowy to podstawa.

      Jeszcze, żebyś miała większą jasność sytuacji: Ostatnie badania pokazują, że trening siłowy jest najważniejszy (oczywiście w połączeniu z dietą). Jeśli stosujesz małe obciążenie, to …spalasz mięśnie. Podstawą jędrnej sylwetki jest oczywiście BIAŁKO wysokiej jakości. My, kobiety zwykle lubimy nabiały i sery, a to nie jest dobre, wartościowe źródło białka. No i ta starodawna, pre-historyczna metoda, teoretyczna: rób dużo powtórzeń i weź mały ciężar – powoduje tylko jedno: spalanie mięśnia. Mam to przetestowane, przeanalizowane na bazie moich długo-letnich doświadczeń treningowych. Ponieważ przy tej metodzie Ja robiłam się wychudzona, zmęczona, a ciało płaskie bez widocznej rzeźby.

      Dieta jest KLUCZEM, Trening jest NARZĘDZIEM 🙂

      Pozdrawiam i buziakuję :*