Trenuj zgodnie z typem swojej sylwetki

Posted by | Sierpień 05, 2014 | MOTYWAACJA, TRENING | 9 Comments

TRening typ sylwetkiCzęsto zabieramy się za trening, byle „cokolwiek” trenować. Wybieramy obojętnie który filmik na kanale Youtube, który nam się spodoba bo… (przykładowe powody: ładna instruktorka, fajne wnętrze, plener do ćwiczeń, fajna muza, ja też chcę mieć taki brzuch, nogi, pupę to też tak będę trenować – jeśli dana osoba nie ma kompetencji, wiedzy i doświadczenia, jest z natury szczupła, to nie bierz się za ten plan treningowy – bo wie co robi ze swoim ciałem, a niekoniecznie będzie wiedzieć na co może sobie pozwolić z Twoim ciałem 😉 ).

Czy napewno zadziała to dla Ciebie??

Oczywiście w dobie dzisiejszych czasów masz do tego prawo, wybierasz z kim chcesz trenować, co i kiedy …tylko podstawowe pytanie brzmi: czy ten trening jest napewno dla Ciebie, i czy ten trening przyniesie Ci rezultaty jakich oczekujesz, czy masz na to duuużo czasu, aby to sprawdzić czy zadziała (czasu, podpowiem Ci, nigdy nie odzyskasz), czy masz na tyle energii aby ją bezpowrotnie marnować, zamiast włożyć w coś, co przyniesie Ci faktyczny rezultat? Na to sobie sama odpowiedz.

Jeśli natomiast chcesz by działało

Czy chcesz aby trening przynosił Ci super rezultaty?? Czy chcesz być zadowolona z końcowych rezultatów swojej sylwetki?? Czy chcesz by Twoje ciało było proporcjonalnie i symetrycznie zbudowane?? Czy chcesz spalić tkankę tłuszczową z określonych partii ciała?? Jeśli na którekolwiek pytanie odpowiedziałaś TAK – to pozostań na moim blogu, odwiedzaj go regularnie, bo tylko tutaj otrzymasz kompetentne informacje w zakresie treningu i diety maksymalnie zindywidualizowane do Twoich potrzeb. Gdy trenujesz zgodnie z typem swojej sylwetki, to efekty przychodzą o wiele szybciej i łatwiej. Unikasz podstawowych błędów, które prowadzą do dysproporcji, a także nieprzyjemnych wstydliwych konsekwencji Bad Workoutu.

Trening dopasowany do Twojego typu sylwetki

Każda z nas jest inna, ma inne „strefy problematyczne”, z których chce się pozbyć tkanki tłuszczowej, ma zupełnie inny kształt sylwetki, inne predyspozycje genetyczne, poziom hormonów itp. A co za tym idzie inaczej reaguje na trening i potrzebuje SPECYFICZNEGO TRENINGU dla siebie.
Nie wszystkie rzeczy da się kontrolować, a jednak można nastawić organizm na chudnięcie z danych partii ciała o wiele szybciej. Więc robiąc to na co masz wpływ, możesz przyśpieszyć efekty.

Oto 4 podstawowe typy sylwetki, do których należy dopasować trening

PANI GRUSZKA

Gruszka

PANI KLEPSYDRA

Klepsydra

PANI SZCZYPIOREK

Szczypior

PANI JABŁKO

Jabłko

Jeśli chcesz wiedzieć jak to zrobić

Zostaw komentarz poniżej, a możliwe, że jeśli zbierze się odpowiednia liczba osób, to powstanie na ten temat większe szkolenie. Otrzymasz odpowiednie narzędzia, wskazówki, jakimi należy się kierować podczas treningu dopasowanego do swojego typu sylwetki.

Pozdrawiam

Emilia Warakomska
Strong & Sexy

About Emilia Warakomska

  • BelllaC

    Od jutra rozpoczynam odchudzanie, kto sie odchudza ze mna?

  • Gosia

    Witam. Rzeczywiście z Pani opisu jestem pękną gruszką. Że mam inną budowę ciała jak modelki to mi nie przeszkadza, ale nie ukrywam, że chciałabym jednak coś zmienić w swoim wyglądzie. Mam 172 cm wzrostu przy wadze 125 kg. Próbowałam już rożnych diet i ćwiczeń, ale po przeczytaniu tego wpisu przekonałam się, że rzeczywiście niewłaściwie dobieram ćwiczenia i diety. Jak to zrobić poprawnie??? Mam nadzieję i liczę na to, że jest mi Pani w stanie pomóc. Dziękuję.

    • Emilia Warakomska

      Witaj Gosia,
      Oczywiście wszystko się da zmienić, i ja w swoim wpisie (nie tylko w tym) cały czas to podkreślam 🙂
      Trzeba mieć do tego odpowiednią wiedzę i doświadczenie w treningu. Pracuję z Kobietami na co dzień,
      nieustannie, od 10lat… Wszystko zostanie opisane w moim najnowszym E-Booku, będzie to program
      12 tygodniowej przemiany ciała, prowadzenie za rękę. Podejrzewam, że będzie to najlepsze
      narzędzie na temat spersonalizowanego treningu i diety, jakie do tej pory jeszcze nie powstało.

      Dlatego zachęcam do zapisu na mój darmowy kurs, żeby być w stałym kontakcie z tym co robię na Blogu
      i materiałam, które przygotowywuję dla moich czytelników 🙂

      Pozdrawiam

  • Jestem szczypior ? Ale jak miałam kryzys to byłam Jabłko ?

  • Magdalena

    Hmmm, a jeśli jest się typem mieszanym :)?
    To co wtedy ćwiczyć?
    Przecież te przykłady do stereotypy.
    Mam 36 lat. Będąc o conajmniej 10 lat młodszą zdarzało mi się mieć nadbagaż i przeważnie tyłam w dolnej partii ciała. Obecnie praktycznie rozkłada się to na głownie na całym ciele.

    • Emilia Warakomska

      Większość typów jest mieszanych 😉

      Napisałam w jednym z postów, że „czyste typy” są rzadkością. Mają one dawać kierunek, to są UŁATWIENIA.
      Stereotypy są na temat myślenia, sylwetka to genetyka i biologia – proszę czytać uważnie.

      • Magdalena

        No dobrze bo nie wiem z jakiego powodu mój powyższy post jest niekompletny i wyszedł z niego miszmasz, w takim razie raz jeszcze łopatologiczne pytanie, które miało paść wcześniej :).
        Odkąd pamiętam zawsze miałam figurę typu klepsydra. Płaski brzuch i zarysowana talia były moimi atutami. Po urodzeniu pierwszego dziecka niewiele się zmieniło w mojej figurze, może talia już nie była taka jak przed ale brzuch bardzo szybko wrócił do normy, ogólnie cała sylwetka, bez żadnych ćwiczeń i specjalnej diety (byłam mamą karmiącą). Niestety po latach i głównie po urodzeniu drugiego dziecka moja figura zaczęła się zmieniać, otyłość brzuszna, o ile w latach wcześniejszych przy stosunkowo niewielkiej nadwadze poszerzałam się nieco w biodrach to obecnie tłuszcz osiada się w największej ilości na brzuchu. Wg obliczeń na zasadzie pomiarów talii i bioder wychodzi na to, że obecnie mój typ to figura jabłko. I teraz pytanie jaki trening wybrać a także i dietę, czy do obecnego typu sylwetki czy do tego jaki dała mi natura :)? Będę wdzięczna za odpowiedź.
        Ps. Niewątpię, że wskutek zmian hormonalnych mogła nastąpić u mnie owa zmiana. Dopiero zaczynam zagłębiać się w tym temacie gdyż szukam dla siebie ratunku.

        • Emilia Warakomska

          Odpowiedź dotyczyła pytań wcześniejszego komentarza 🙂
          Typ sylwetki jest umowny, i składa się na niego wiele czynników. Ja podałam podstawowy opis. Tak jak pisałam, jest to ułatwienie, gdyż ta metoda jest pomocna przy układaniu treningów i diety. Niektóre typy sylwetki powinny unikać pewnej grupy ćwiczeń, skupić się na inne ilości powtórzeń, itp, itd. Temat jest tak samo szeroki, jak i głęboki 😉

          Jeśli chodzi o dobór diety i treningu – to napewno nie jest to miejsce na takie konsultacje, gdyż są one dość szerokie, a zakres pytań jest o wiele szerszy, aby moc poczynić jakiekolwiek ustalenia.
          Co do kobiecych sylwetek – to niestety te podlegają non stop zmianom hormonalnymi i sylwetka w różnych okresach zmienia się. Ktoś, kto do tej pory był „patyczkiem” – za kilka lat może być „jabłkiem” / „gruszką”

          Jednak trening dobiera się biorąc pod uwagę FAKT AKTUALNY, a nie przeszły, lub możliwy.
          Pozdrawiam 🙂

  • Magdalena

    Dziękuję ślicznie za odpowiedź.