Wielkość ma znaczenie!

Posted by | Maj 29, 2014 | MOTYWAACJA | One Comment

Dieta 2 Czy wiesz, że WIELKOŚĆ MA ZNACZENIE? Wielkość porcji jedzenia mam na myśli. Często macie problem z tym CO jeść i ILE. Często pytacie mnie: ale co konkretnie mam jeść? To niebywałe!! Ile osób ma z tym problem.

Dziś odpowiem Wam na wasze wątpliwości i pytania

Dam Wam konkretne wskazówki, na pytania które mi często zadajecie. Co jeść. Ile jeść.
Nie jest to taka prosta rzecz, jak widać, dlatego dieta powinna być ustalana mega indywidualnie.
No bo skąd mam niby wiedzieć CO Ty masz jeść, jeśli nie wiem CO do tej pory jadłaś/eś??
Bez podstawowej analizy Twoich posiłków – NIGDY nie zastosujesz się do moich wskazówek.
Problem nie polega na tym CO i ILE jeść, ale JAK jeść. Gdyż wystarczy zmniejszyć porcję jedzenia, aby dojść do wymarzonej wagi. I oto jest PIERWSZA NAJWAŻNIEJSZA PODPOWIEDŹ DLA CIEBIE!!!

Zacznijmy od początku

Bo zależy wszystko od …CELU. Dlatego często wasze dążenia do super idealnej sylwetki przypominają węża, który zjada własny ogon. Brak jasno wytyczonego celu powoduje, że nie wiesz co masz ze sobą zrobić, nie masz planu działania, szarpiesz się ze sobą i chwytasz byle jakich rad, z pierwszych stron gazet lub wypowiedzi z forów internetowych.

PODKREŚLAM WIĘC: wiele zależy od celu, czyli od tego CO CHCESZ OSIĄGNĄĆ?!

Bo inaczej odżywiasz się, gdy:

– gdy się odchudzasz
– gdy chcesz nabrać masy mięśniowej
– gdy masz cele zdrowotne, np. podwyższone ciśnienie
– gdy poprostu chcesz zmienić jadłospis na zdrowszy

Skupmy się na celu, JEDNYM najważniejszym celu

Zacznijmy od tego, że chcesz zacząć zdrowo jeść, zadbać o swoje zdrowie, aby jak najdłużej zatrzymać młodość, dobre samopoczucie i powstrzymać starzenie organizmu. Chcesz traktować siebie dobrze, a nie jak śmietnik, w który wrzucasz wszystko co popadnie, bez uwagi i kontroli spożywanego jedzenia.

To już jest coś 🙂

Pierwsze co wystarczy zmienić w takim przypadku to wielkość porcji. Często pochłaniasz poprostu za dużo jedzenia. Często jesz w biegu i nie zauważasz tego. Często jesz godzina po godzinie, i nagle zamiast 5 posiłków okazuje się, że zjadasz 15.

Jeśli tak jest, to…

Kluczem do sukcesu u Ciebie będzie WŁAŚCIWA WIELKOŚĆ PORCJI.

Porcje stanowią holistyczny przykład.

1 porcja WARZYW to: 1 marchewka, 5 pomidorków koktajlowych, 3 różyczki brokuła, 1 pomidor;

1 porcja OWOCÓW to: 1 jabłko, gruszka, brzoskwinia, 2 kiwi, 2 mandarynki

1 porcja WĘGLOWODANÓW ZŁOŻONYCH to: 2 kromki chleba, 1 bułka, 4 łyżki makaronu, płatków owsianych, 1 duży ziemniak

1 porcja BIAŁKA to: wielkości talii kart kawał mięsa drobiowego/wołowego, filet ryby, 3 jajka (w tym 1 żółtko)

1 porcja TŁUSZCZU to: 1 łyżka oleju, 2 łyżki pestek (dyni,słonecznika),

1 porcja NABIAŁU to: szklanka jogurtu/maślanki/kefiru

No dobra, a teraz nasuwa się kolejne pytanie ILE PORCJI DZIENNIE tych MAKROSKŁADNIKÓW??

O tym dowiesz się następnym razem…

Chcesz więcej?
Porady i wskazówki dotyczące odchudzania/motywacji/diet i treningu na moim blogu oraz FanPage

Żródło wiedzy: Anita Bean. Najlepsza książka o żywieniu na rynku Polskim.

Pozdrawiam

Emilia Warakomska
Trenerka Fitness
Be Strong & Sexy

About Emilia Warakomska

  • Way cool! Some extremely valid points! I appreciate youu writing this post and
    the rest off thhe website is very good.