Witamina C – Czego nikt Ci nie powiedział? Cz.2

Posted by | Marzec 28, 2016 | DIETA | 8 komentarzy
Witamina C - Witamina Życia

Witamina C – Witamina Życia

Witajcie Kochani,

Tak jak obiecałam w poprzednim poście, dzisiaj dalsza część korzyści z suplementowania witaminy życia, jaką jest witamina C. Co tu dużo mówić. Witamina C to podstawowy antyoksydant, który skutecznie radzi sobie z wolnymi rodnikami, wspomaga spalanie tkanki tłuszczowej, odbudowę kolagenu a także może być remedium na wiele chorób.

Ponieważ nie wytwarzamy jej i nie magazynujemy we własnym organizmie, konieczna jest jej STAŁA suplementacja. Zwłaszcza w diecie sportowca, i tu nieważne, czy amatora, czy profesjonalisty – witamina ta, dla osoby poddającej się wysiłkowi fizycznemu kilka razy w tygodniu – jest wręcz niezbędnym elementem codziennej suplementacji. Pamiętajcie, że wit. C bardzo łatwo „ucieka” z organizmu.

Z poprzedniego wpisu, który znajdziecie pod tym linkiem dowiedzieliście się m.in., że:

  • witamina C powinna stać w kuchni obok soli,
  • dlaczego jest ona tak ważna w uzupełnianiu diety każdego człowieka,
  • jak witamina ta zachowuje się w organizmie, czyli o tym ile trwa jej rozpad i jakie to ma znaczenie dla naszego zdrowia oraz jej suplementacji.

Badacze Wit. C twierdzą, że jest ona w stanie wyleczyć niemalże każdą chorobę, od zwykłego przeziębienia, polio, heinego-medina, przez AIDS, a nawet nowotwory. Podsumowując wit. C to w zasadzie nie witamina, a środek terapeutyczny, a przynajmniej  takie wnioski wysnuli niegdyś naukowcy Linus Pauling i Albert SZent-Gyorgyi. Czy tak rzeczywiście jest, dowiecie się między innymi z tego wpisu 🙂

Obiecałam Wam, (a ja zawsze słowa dotrzymuję), że dzisiaj z tego wpisu dowiecie się między innymi:

  • Jak określić swoje indywidualne zapotrzebowanie na wit. C
  • Co można leczyć wit.C i jakimi dawkami
  • Wlew dożylny czy wit.C doustnie (BARDZO WAŻNE!!)

 

Jak określić swoje indywidualne zapotrzebowanie na wit. C?

Pomyślicie może, że dostarczacie sobie witaminy C, ponieważ zjadacie dużą ilość owoców lub warzyw w ciągu dnia. Wyprowadzę Was z błędu. Ponieważ jak już wiecie z pierwszego wpisu, gdy:- chorujemy,
– doznajemy infekcji,
– ciężko trenujemy
– bierzemy leki
– palimy papierosy
– bądź stosujemy inne używki

W tych przypadkach szczególnie poziom wit. C gwałtownie spada praktycznie do poziomu 0.

Przypominam też, że niestety nie jesteśmy szczurami, i nie syntetyzujemy sami wit.C, z powodu naszej luki w genotypie, o której pisałam. Dlatego gdy chorujemy, albo nasz układ immunologiczny znacznie osłabnął, wit.C potrzebujemy nawet w 100 – krotnie wyższej dawce niż w warunkach normalnych.

Gdzie znajdziemy witaminę C?

Najwięcej wit.C zawierają brokuły (80mg witC w szklance), oraz truskawki (70mg w szklance) i pomarańcze (70mg w sztuce). Gdybyśmy chcieli spożywać taką ilość tego składnika, jaką rekomendował dr Cathart, oto, jak ogromne ilości tych produktów musielibyśmy spożywać każdego dnia, tylko po to, żeby wyleczyć się z przeziębienia:

  • 857 pomarańczy
  • 857 szklanek truskawek
  • 750 szklanek brokułów

Doprecyzuję jednak, iż owoce, jakie mamy do dyspozycji w dzisiejszych czasach, są w dużej mierze pozbawione składników odżywczych, a więc i witaminy C. Teoretyczne zawartości tej witaminy w danym produkcie zatem różnią się od faktycznej jej zawartości.

 

Jak określić zapotrzebowanie organizmu na wit.C w danym momencie?

 

Jest na to bardzo prosty sposób. Wg dr Robert F.Cathacarta jest to tzw. zjawisko tolerancji układu pokarmowego. Zauważył on, że ilość wit. C podanej doustnie, jaka może być tolerowana przez układ pokarmowy bez występowania biegunki, jest ponad 10x większa w przypadku organizmu chorującego, niż kiedy ta sama osoba jest zdrowa.

 

Inaczej mówiąc: jeśli w stanie zdrowym biegunkę wywoła już podanie doustnie np..2g wit.C, to ta sama osoba, będąc poważnie chorą, konsumując nawet 30g wit.C biegunki nie wywoła. Jest to dość mało znana metoda, lecz warta uwagi. Próg tolerancji można ustalić łatwym spsobem. Stopniowo, regularnie, co godzinę lub dwie zwiększać ilość spożywanej doustnie wit. C. Do momentu aż wystąpi lekka biegunka. Wtedy należy zmniejszyć ilość spożytej wit. C o np. 1g.. I kontynuować

 

Chorzy na AIDS tolerują nawet 100 tysięcy mg wit. C dziennie. Natomiast Dr Thomas E.Levy, wieloletni praktyk stosowania dużych ilości wit.C, twierdzi wręcz, że okazjonalnie (raz na kilka m-cy) wywołanie krótkotrwałej lekkiej biegunki, używając wit.C, jest bardzo pożądane z fizjologicznego punktu widzenia. Wtedy następuje oczyszczenie jelita cienkiego i jelilta grubego z usunięciem zalegających w nich toksyn. Skutków ubocznych nie ma.

Dr Robert F.Cathcart leczył dużymi dawkami wit.C ponad 11tysięcy pasjentów.

Zauważył on, że organizm w stresie emocjonalnym lub fizycznym w znaczny sposób zwiększa zużycie witaminy C, a jej poziom we krwi spada prawie do zera.

Ponadto Dr Cathcart mówi:

“Na podstawie mojego ponad 14 letniego doświadczenia z ponad 11 tys. Pacjentów mogę powiedzieć, że moje obserwacje wskazują na to, że osoba, która toleruje podanie doustne 10 do 15 mg wit.C w ciągu 24h, kiedy jest zdrowa, może tolerować 30 do 60 g, jeśli cierpi na zwykłe przeziębienie, 100 g przy ciężkim przeziębieniu, 150 g przy grypie i 200g w przypadku mononukleozy lub wirusowego zapalenia płuc”.

Dla ułatwienia, podaje dawki i częstotliwość stosowania wit.C przy różnych jednostkach chorobowych:

  1. Przeziębienie 30-60g/dobę w 6-10 dawkach
  2. Ciężkie przeziębienie 60-100g/dobę w 8-15 dawkach
  3. Grypa 100-150g/dobę w 8-20 dawkach
  4. Wirusowe zapalenie płuc 100-200g/dobę w 12-25 dawkach
  5. Reumatoidalne zapalenie stawów 15-100g/dobę w 4-15 dawkach

Oprócz tego d Cathcart wyraźnie wskazuje, że nie zaobserwował żadnych skutków ubocznych, negatywnych efektów, przy tak dużej liczbie pacjentów i przez tak długi okres czasu. Zresztą dr Cathcart nie jest jedynym lekarzem, który dokonał tego typu obserwacji z takimi samymi wynikami.

Podsumowując, efekt terapeutyczny wit. C jest funkcją trzech zmiennych:

– dawki
– częstotliwości
– sposobu podania (dożylnie lub doustnie)

Odpowiednie określenie tych parametrów i zastosowanie zgodnego z nimi leczenia jest niezbędne do tego, żeby otrzymać pożądany rezultat.

Mało znane oblicza, czyli INNE właściwości witaminy C?

Mało kto wie, że wit.C usuwa metale ciężkie. O ile znajduje się w organizmie w ilościach wystarczających do usatysfakcjonowania jego wszystkich potrzeb, to jej każdy dodatkowy 1gr jest w stanie usunąć:

– 20,1 mg ołowiu lub
– 20 mg rtęci lub
– 7,5 mg arszeniku lub
– 11,1 mg cadmu lub
– 5,6 mg niklu

 

  • Wit.C współpracuje w procesie usuwania metali ciężkich z substancjami takimi jak magnez, cynk i selen. A także siarka, której źródłem jest czosnek, cebula, jajka, imbier czy brokuły.
  • Wit.C + Czosnek i imbir w formie domowej mikstury usuną z Twojego organizmu szkodliwe metale. Proste? A jakie skuteczne 🙂
  • Witamina C dzięki swojej budowie chemicznej wiąże następujące pierwiastki: ołów, rtęć, arsen, kadm, nikiel, wapń, miedź, magnez, cynk. Biorąc zwiększone dawki witaminy C pozbywamy się tych pierwiastków z organizmu w sposób przyśpieszony. Jak widzisz oprócz tych niepożądanych pierwiastków, witamina C usuwa również: wapń, miedź, magnez i cynk. A tego nie chcemy. Dlatego, należy stosować buforowane formy witaminy C np. askorbinian wapnia, askorbinian magnezu oraz dostarczyć z pożywienia zwiększone ilości tych pierwiastków.
  • Brak wit.C powoduje min upośledzenie procesu tworzenia kolagenu. Kolagen jest niezbędny do normalnego funkcjonowania organizmu.  Znajduje się on nie tylko w chrząstkach, czy w stawach, ale stanowi zwykle ważną część płynu międzykomórkowego.

 

Wlew dożylny czy wit. C doustnie w dużej dawce? 

 

Literatura medyczna z okresu ostatnich 80lat jest pełna opisów przypadków, kiedy wit.C potraafi zdziałać “cuda” dla ludzkiego zdrowia. A w wielu szptialach w Chinach są całe sale, w których podaje się pacjentom wit.C dożylnie w zdecydowanej większości przypadków. Ponieważ jest i tania, i efektywna.

Na ogół wit.C jest dobrze tolerowana przez 80% ludzi. W rzadkich przypadkach, kiedy dana osoba tolerować jej w żaden sposób nie może, nie należy rezygnować z jej użycia. Najczęstszym powodem braku tolerancji jest podrażnienie żołądka, które nie występuje, jeśli witaminę C poda się w formie zbuforowanej wapniem lub sodem. I właśnie te formy zbuforowane nadają się do wlewów dożylnych. Absolutnie nie podajemy dożylnie samego kwasu askorbinowego!!!! To jest bardzo niebezpieczne… i był przypadek śmiertelny.

Zbuforowana forma wit. C występuje w postaci askorbinianu sodu lub wapnia. Tak przygotowana witamina C jest szeroko dostępna, ale nie w Polsce!! Trzeba ją zatem sprowadzić z innych krajów.

Wlew, żeby miał działanie lecznicze musi być odpowiednio przygotowany:

1. musi być wykonany z soli kwasu askorbinowego o nazwie askorbinian sodu
2. musi być to duża dawka, {15g to nie jest duża dawka}
3. musi to robić wykwalifikowana osoba

 

Jeśli spodobał Ci się ten wpis, to proszę bardzo udostępnij go w social media, wyślij mejlem do koleżanki, bądź zalajkuj. Ciebie to nic nie kosztuje, a wpis może dotrzeć do osób, które tego bardzo potrzebują 🙂 W ten sposób pomożesz im, nawet jeśli nigdy się o tym nie dowiesz. Z góry dziękuję Ci.

 

Bibliografia:

“Ukryte terapie” dr Jerzy Zięba
http://oczymlekarze.pl
Instytu naukowy Dr Ratha
Dr Klenner – RAport naukowy
Dr Cathcard

 

About Emilia Warakomska

  • Asienka

    Odchudzasz się? Jeśli tak to zastosuj koniecznie razem z dieta naturalny preparat wspomagający odchudzanie o nazwie (XXX). {Moderowane przez Admin}

    • Emilia Warakomska

      Witaj Asienka,

      Przykro mi, lecz niestety nie jest to blog, na którym reklamuje się „cudowne specyfiki”, które odchudzają w tydzień, miesiąc, itp…
      Ten Blog wspiera REALISTYCZNE CELE, edukuje i promuje ZDROWIE w sposób holistyczny. Jeśli więc masz jakaś merytoryczną uwagę, to zapraszam do kontatku. Jednak tego typu komentarze są moderowane 🙂 Pozdrawiam

  • anna

    Bardzo dziękuję za post 🙂 a ja myślałam że wystarczy mi to że rano wyciskam pół cytryny, a po południu czerwonego grejfruta z dwoma pomarańczami… a do obiadu dodam pietruszkę, paprykę czerwoną, brokuł 🙁

    • Emilia Warakomska

      Jak wynika z badań, i podstawowej wiedzy – to niestety nie wystarczy. Pamiętaj że ludzki organizm tej witaminy nie magazynuje i nie wytwarza sam 🙂 Więc jest ona kluczową witaminą dla układu immunologicznego.

  • Czyli z tego wynika że nie ma takiej możliwości żeby owocami i warzywami zaspokoić zapotrzebowanie na witaminę C?

    • Emilia Warakomska

      Jeśli czytałaś artykuł dokładnie – to znasz odpowiedź na swoje pytanie 🙂

  • Świetny artykuł… otworzył mi oczy na kilka spraw, za co bardzo dziękuję! I oby jak najwięcej takich wpisów:)))

    • Emilia Warakomska

      Witaj, To bardzo ciekawe co piszesz, dzięki za opinię – a na jakie konkretnie sprawy otworzył Tobie oczy 🙂