Zwalcz tłuszcz tłuszczem!!

Posted by | Luty 06, 2014 | DIETA, TRENING | One Comment
zwalcz tłuszcz tłuszczem

spalaj tłuszcz tłuszczem

Pewnie się zastanawiasz,co może oznaczać tytuł zwalcz tłuszcz tłuszczem? Napewno wydaje Ci się to dziwne i nierealne!! Spokojnie!! Żadna to bujda. Ponieważ tłuszcz nie jedno ma imię!! Jeśli przeczytasz ten wpis do końca – wszystko stanie się jasne 🙂 Nie wiem, czy wiesz, ale TŁUSZCZ TŁUSZCZOWI NIE RÓWNY! Już kilka lat temu przeprowadzono BADANIA NAUKOWE na ten temat. W Twoim ciele znajdują się 3 rodzaje tkanki tłuszczowej:

– tkanka tłuszczowa biała (podskórna)
– tkanka tłuszczowa visceralna (oplatająca narządy wewnętrzne)
– tkanka tłuszczowa brązowa (chroni przed chłodem, zamienia energię w ciepło)

Biała tkanka tłuszczowa

Powstaje gdy jemy ponad nasze zapotrzebowanie energetyczne, co odkłada się w zbędną tkankę tłuszczową, której potem chcemy się pozbyć. Tworzy nieestetyczne buły tłuszczu na wewnętrznych i zewnętrznych częściach ud, boczkach i brzuchu. Jest to magazyn nadmiaru energii na tzw. gorsze czasy głodu. Gdy braknie jedzenia, organizm będzie miał z czego korzystać przez pewien czas, aby utrzymać Cię przy życiu.

Brązowa tkanka tłuszczowa

W przeciwieństwie do białego tłuszczu, ten nie kumuluje energii, ale zamienia jej nadmiar w ciepło. To taka minielektrownia. Ponadto chroni przed uczuciem chłodu i wg naukowców – im więcej jej posiadamy – tym wolniej przybieramy na wadze!! Już w 2009 roku w prestiżowym tygodniku naukowym „Nature” opisano jak stymulować rozwój tej tkanki u ludzi. Doświadczenie przeprowadzili amerykańscy badacze pod kierownictwem dr. Bruce’a Spiegelmana z amerykańskiego Dana-Farber Cancer Institute.

Trening w zimnej temperaturze = lepsza efektywność??

W trakcie badań odkryto, że spora ilość brązowej tkanki tłuszczowej znajduje się w okolicach szyi i klatki piersiowej. Wiemy o tym dzięki badaniu PET (pozytonowa tomografia emisyjna). Dla wielu napewno ważną informacją będzie również to, że tłuszcz ten AKTYWUJE SIĘ w niskiej temperaturze. Zostało to udowodnione przez kanadyjskich naukowców z Universite de Sherbrooke oraz Université Laval w Quebecu. Dwaj uczeni dr André C. Carpentier i dr Denisa Richard potwierdzili, że brązowa tkanka tłuszczowa uaktywnia się najmocniej w NISKICH TEMPERATURACH OTOCZENIA. Udowodnili również, że w w temperaturach pokojowej i wysokiej oraz w lekkim zimnie w ogóle nie spala energii.

Ze względu na DUŻĄ ZDOLNOŚĆ SPALANIA nadmiaru energii, komórki brązowego tłuszczu mogą stanowić przyszłość w leczeniu i zapobieganiu otyłości u ludzi.

Ale to jeszcze nie koniec naukowych dowodów na temat fantastycznych możliwości brązowego tłuszczu.

Kilku szwedzkich badaczy również zajęło się tym zjawiskiem. Badali oni problem otyłości pod względem przemian metabolicznych. Cytuję wypowiedź jednego z nich: „Wiemy, że osoby posiadające większą ilość tkanki brązowego tłuszczu, są w mniejszymi stopniu zagrożone powstaniem cukrzycy typu 2. Dzięki tym wynikom będzie można zredukować ryzyko powstania cukrzycy typu 2 oraz innych chorób związanych z otyłością. Możliwe bowiem będzie stymulowanie rozwoju tkanki brązowego tłuszczu i spalanie nadwyżek energii zgromadzonej w tkance tłuszczowej w postaci ciepła” – powiedział magazynowi „Science” prof. Enerbäck.

Jak widać więc, brązowa tkanka tłuszczowa same dobre rzeczy powoduje w naszych organizmach (spala tłuszcz, produkując ciepło, zapobiega otyłości i chorobom metabolicznym typu cukrzyca typu 2). Myślę, że te zalety powodują, że ten temat jest godny uwagi!!

Poza tym jeszcze jeden WAŻNY wniosek się nasuwa: nie bój się zimna!! Wykorzystaj najlepiej jak się da mroźną aurę i wyjdź na zewnątrz i idź pobiegać!!!!

To przyniesie o wiele lepsze korzyści (zwiększy efektywność w spalaniu zbędnego tłuszczu) niż siedzenie na kanapie i narzekanie na niską temperaturę!!

W związku z tym tematem odezwał się do mnie również Dawid Białowąs, który jest Dietetykiem Sportowym i Crossfiterem (jeśli mogę go tak nazwać). Zrobiliśmy fajny podcast na temat zimnej termogenezy, do którego możesz dobrać się podcast zimna termogeneza.

Info

Na koniec, jak zwykle BONUSOWA podpowiedź. Ponieważ Cię LUBIĘ, i chcę byś skorzystał z czytania tego artykułu!!

PAMIĘTAJ!! TO WSZYSTKO DZIAŁA – JEŚLI JEST PRAKTYKOWANE!!

Jeśli ten wpis pomógł Ci zmienić myślenie o diecie, albo WZIĄĆ SIĘ POPROSTU DO ROBOTY to śmiało udostępnij na FB, skomentuj i napisz mi co o tym sądzisz. Możesz też podesłąćdo kogoś, kto rzeczywiście potrzebuje takiego ostrego… KOPA W DUPĘ…

A było by to miłe i uczciwe z Twojej strony, gdyż…

Musisz wiedzieć, że tymi artykułami OSZCZĘDZAM TWÓJ CZAS I PIENIĄDZE, bo:

1. Nie musisz tego szukać i sklejać z kawałków informacji z wielu źródeł

2. Nie opłacasz konsultacji z Trenerem/Dietetykiem, ponieważ masz to u mnie na Blogu w Bonusie. Czyli oddaję Ci swój czas, energię i zaangażowanie. Doceń je ?

Możesz również skomentować, zadając jednocześnie pytanie, które napewno Ci się nasunęło – napewno odpowiem.

About Emilia Warakomska

  • wiedziałam że bieganie na zimnie daje efekt ale nie miałem pojęcia o rodzajach tanki tłuszczowej